Gå til innhold

Stille/lydløs stue PC til ClearOs med Plex.

Anbefalte innlegg

Hoi

Jeg har tenkt til å kjøpe meg en stue PC som skal kjøre operativsystemet ClearOS. Den skal funke som en brannmur/Plex media server.

Kriterier:

- Veldig stille/lydløs. Den skal plasseres inne under en TV benk med skapdør så må nok klare meg med stille.

- Rask nok til å klare å streame Plex i 1080p uten problemer til 2 enheter. Evt bare 1 enhet hvis prisforskjellen blir ekstrem. (transcoding. Blir til tlf/nettbrett)

- Plass til minst 3 hardisker. 1 OS HD og 2 medie HD i RAID.

- Plass til et ekstra nettverkskort i tilleg til et innebygd i hovedkort. Evt et hovenkort med 2 stk.

- Ram er vel billig? Ta noe standard.

- GPU er ikke så viktig trur jeg. Plex transcoding er vel CPU basert?

- Pris 7000-10000

Trenger ikke ha med tastatur/mus/skjerm eller operativsystem.

Pleide å ha stålkontroll rundt GeForce 4600ti tia, men har detti helt av lasset de siste årene så må spørre om hjelp her :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bygget meg en lydløs PC med dette kabinettet: http://www.streacom.com/products/fc9-fanless-chassis/

Kjøpte kabinettet på tilbud og tror jeg havnet på under 5k for PCen inkl. tastatur og "luftmusfjernkontroll". Med FC10 fra samme produsent får du plass til 2x3.5 disker pluss opptil 3x2.5 disker. Valgte å bygge PCen kun med en liten SSD og heller ha en NAS et annet sted enn på stua. Dytter du inn alt for mye kan det kanskje by på utfordringer ifht passiv kjøling.

Aner ikke noe om kravene til Plex og ClearOs, men kan vel ikke være allverden siden det ikke skal mye til av hw for å kjøre win8 og mediafiler glatt og kjapt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...