Cord Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Jeg har hatt en Z2 siden juni i fjor og er kjempefornøyd. Jeg var kjempe fornøyd siden Juli Første android tlf jeg har brukt, som jeg mener var 100%. Blir dåg tilbake iPhone ,og 6 plus, nå.. Så om noen er på jakt etter en Z2, med Smartband og magnet lader, så har jeg en billig;) Knust nederst i høyrehjørne av telefonen utenfor skjermen, noe som medfører at øverste 4 mm av skjermen ikke responderer. Lenke til kommentar
duuush Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Min Z3 er nu bøjet efter 3 mdr. Aldrig mer Sony Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Bruker fortsatt min Xperia Z, kjøpt samme dag som release i Norge (nesten 2 år siden) og eneste "skaden" på denne er at høyttaleren høres sprengt ut på grunn av små metallpartikler fra jobb som trenger seg inn og fester seg på magneten. Batteriet er nesten som nytt og tapper seg omtrent 1 prosent hver time når den bare ligger der. Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 aldri hatt problemer Lenke til kommentar
K2D Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 5 dager gammel var min z3 compact når eg fant den med sprekk i bilen. Den var ikke sprekt før den ble lagt i bilen, og låg der i 4 timer urørt. Fikk ny på elkjøp uten videre mye diskusjon. Så eg mistenker det eksisterer en form for føring når det ikke er synlige støtskader. Veldig vanlig med klemskade i bil. I døra, i setet, dråkkskade. 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Rett over gangen her sitter det en hel avdeling i åpent landskap hvor man kan ta seg en tur og kikke på telefonene som ligger på kontorpulten. Nesten samtlige har en liten eller større skade på skjerm eller bakside. Modellene er alt fra iPhones, Sony, Samsung osv, både nyere og eldre modeller. At skjermer blir knust er ikke ett unikt fenomen for Sony. 2 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 5 dager gammel var min z3 compact når eg fant den med sprekk i bilen. Den var ikke sprekt før den ble lagt i bilen, og låg der i 4 timer urørt. Fikk ny på elkjøp uten videre mye diskusjon. Så eg mistenker det eksisterer en form for føring når det ikke er synlige støtskader. Veldig vanlig med klemskade i bil. I døra, i setet, dråkkskade.? Lenke til kommentar
K2D Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 ? 1. Du slår igjen døra 2. Så oppdager du at telefonen har falt ut av lomma 3. ??? 4 Profit Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Eg skjønner ikke helt hvorfor du siterte meg og skriver det du gjør? Min låg på dashbordet hele tiden. Lenke til kommentar
HVREIM Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 Mobilen min, Sony Xperia Z2, var ca tre måneder gammel. Den har aldri falt ned noen sted og jeg har helt siden den var ny oppbevart den i en godt polstret etui av lær. Etter å ha ligget på nattbordet en natt oppdaget jeg to sprekker i frontskjermen. Sprekkene førte til at touchskjermen ikke lenger fungerte. Ser at mange har opplevd det samme.Etter noen dager hadde batteriet blåst seg veldig opp og presset bakskjermen løs fra rammen slik at nedre del av skjermen hadde en avst...and til rammen på ca 10 mm. Jeg kjørte til forhandler som sendte inn mobilen til serviceverksted og etter ca en måned kunne jeg hente den ferdig reparert. Lcd-skjerm og batteri var byttet og telefonen var resatt til fabrikkinnstillinger og lagt inn nyeste programvare. Årsaken til skaden ble fastslått til fabrikasjonsfeil og dermed gikk reparasjonen på garantien. Da jeg mottok telefonen var den helt tom for strøm. Satte den til ladning i ca fem timer og da jeg skulle slå den på hadde batteriet på nytt est ut og presset bakglasset løs fra rammen på samme måten som før reparasjonen slik at det bare hang fast i øvre del av rammen. Touchskjermen hadde ikke sprekt, men når jeg la den på et plant underlag var det tydelig at den var presset i en bue.Det er tydelig at her har Sony en fabrikasjonsfeil som ligger i en av komponentene som ikke ble byttet ved den første reparasjonen. Jeg tok kontakt med Sony Xperia Support og forklarte situasjonen. Det verste med henvendelsen til Sony Xperia Support var at jeg ikke fikk så mye som et forsøk på beklagelse om at jeg hadde opplevd problemer med min Sony Xperia Z2 enda det hele tiden var klart at dette skyltes fabrikasjonsfeil. I to e-poster etterlyste jeg en slik beklagelse. Dette synes jeg er en utrolig arrogant holdning Sony Xperia Support har til sine kunder og vel verd å merke seg for de som skal ut å kjøpe seg ny mobil. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Rart at dette skjer flere ganger. Brukte du samme lader hver gang? Kan det være feil på din lader? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 på en så dyr mobil er det nok vern mot ødelagte ladere. så her er det helt klart noe galt med selve mobilen. MEN send med selve ladern også denne gangen. Lenke til kommentar
HVREIM Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Nei, det var ulike ladere. Det er mange som har opplevd det samme. Eit raskt nettsøk viser mange som har opplevd sprekt skjerm på sin Xperia Z telefon uten at det har vore nokon ytre årsak. Dei fleste som har opplevd dette har møtt ein avvisende holdning frå Sony som meiner kundene må ha påført skaden sjølv. Ein slik utesing av batteriet, forårsaka av ein bugs i telefonen, kan presse på og gi sprekt skjerm uten at glasset nødvendigvis har løsna frå ramma og gjort det så syneleg som her. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Har selv hatt en SONY Xperia V. Den fungerte lenge perfekt, og den tålte mye. Den ble utsatt for en del, da den ofte var med på fjellturer og datt noen ganger i gulvet, uten at det skapte problemer. Compact-modellene skal være veldig gode om du er på utkikk etter en ´litt´ nyere modell. Lenke til kommentar
jan-otto Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 (endret) Har selv en z3 som jeg er strålende fornøyd med. Falt noen ganger i bakken uten noen merker men knuste bakglasset når jeg hadde den i baklomma og satte meg på den. Det synes jeg er ene og alene min sløvhet så ingen grunn til å kritisere Sony... Ellers er det jo en kjempe bra telefon med flotte bilder og kjempe lyd. (kommer fra note3) Resten er jo bare "tut og kjør" akkurat som en mobil skal være.... Premium følelsen er også høy. Endret 3. mars 2015 av jan-otto Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Har hatt Z3 siden den kom i salg. Ingen problemer eller skader. Har heller aldri hatt brudd på samtaler. Uten tvil den beste telefonen jeg har hatt! Har/har hatt mange andre Sony produkter som TV, Blu-ray spiller, nettbrett og kameraer og de har fungert feilfritt så mitt inntrykk er at Sony er lik kvalitet sammenlignet med rælet fra Samsung! Lenke til kommentar
trondivaro Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Min samboer lå nettopp og trykte på en Z2 da vi begge hørte en høy tikkelyd fra telefonen. Og da var det jammen komt to sprekker i glasset på baksiden som går fra høyre til venstre. Elkjøp i morgen. Lenke til kommentar
jan-otto Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Jeg har også knust glasset bak på telefonen men da gikk jeg med den i baklomma og satte meg på den. Etter jeg byttet glass og satt på beskyttelse film både foran og bak har det gått smertefritt. Nydelig telefon med god kvalitet... Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Hvilken beskyttelsesfilm bør eg bruke bak? Har knekt 3 glass nå..... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Jeg kjøper Nillkin på Ebay. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå