Gå til innhold

SMART error

Anbefalte innlegg

Jeg merket da jeg kom hjem etter å ha vært borte noen dager at maskinen hadde hengt seg, når jeg bootet den på nytt så manglet jeg en wd-200gig disk i windows( og så laget maskinene en typisk "klikke lyd i fra en disk", SÅ jeg gravde frem en floppydrive i fra en gammel skuff å kjørte WD sitt DLG Diagnostic, og fikk dette frem [

10/30/2003, 17:57:19

SELECTED OPTION - "OTHER OPTION"

SELECTED DRIVE -

Model : WDC WD2000JB-00DUA3

S/N : WD-WMACKXXXXXXX

Firmware : 75.13B75

C H S : 387621 16 63

Capacity : 200G

Drive : 0 Port: 0x170

RESULTS - "SMART ERROR"

ERROR/STATUS CODE = 0159

]

Noen som har noen ide hva jeg kan gjøre for å fikse det / i det minste få ut litt ting, hadde _alt_ på den (sånn viktige ting som bilder, skole oppgaver.........

, (uten å levere tilbake disken)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg merket da jeg kom hjem etter å ha vært borte noen dager at maskinen hadde hengt seg, når jeg bootet den på nytt så manglet jeg en wd-200gig disk i windows( og så laget maskinene en typisk "klikke lyd i fra en disk", SÅ jeg gravde frem en floppydrive i fra en gammel skuff å kjørte WD sitt DLG Diagnostic, og fikk dette frem [

10/30/2003, 17:57:19

SELECTED OPTION - "OTHER OPTION"

SELECTED DRIVE -

Model : WDC WD2000JB-00DUA3

S/N : WD-WMACKXXXXXXX

Firmware : 75.13B75

C H S : 387621 16 63

Capacity : 200G

Drive : 0 Port: 0x170

RESULTS - "SMART ERROR"

ERROR/STATUS CODE = 0159

]

Noen som har noen ide hva jeg kan gjøre for å fikse det / i det minste få ut litt ting, hadde _alt_ på den (sånn viktige ting som bilder, skole oppgaver.........

, (uten å levere tilbake disken)

oi oi, det skjedde med meg også en gang. jeg satt bare å hørte på musikk, da disken begynnte og jobbe tregere og tregere, til slutt lagde den klikke lyder i et sett, jeg sende Disken min Tilbake til komplett. og de kunne fortele at disken min var Ødlagt, det var ikke noe :grine: gøy! Jeg tenker harddisken også blir ganske varm? stemmer det? det gjorde min.

Hilsen - BJørn

Lenke til kommentar

Fikk akkurat samme feilen og det etter bare 1 ukes bruk :grine: Fikk selvfølgelig ny på garantien.

Bjørn: hadde en vifte på min så det var ikke varm som tok livet av min. Kjente såvidt forskjell på hd'temp (utenpå) og kabinettemp. Men mangt kan drepe en hd

Lenke til kommentar

Har på SMART-loggen nå fått 253 CRC-error på den ene WD1200JB-disken min, og ved 255 vil det komme feilmeldinger. Men disse feilene skyldes ikke fysisk feil på selve HDen, men da jeg kjørte systemet mitt litt for hardt i Dual Channel-modus (med mange BSODer relatert til harddiskene). Det jeg lurer på: Da det ikke går an å deaktivere SMART på mitt system, finnes det da et verktøy som kan slette/nullstille SMART-loggen? Har prøvd å Google etter det, uten resultat...

Lenke til kommentar
Jeg skrudde bare av smart greiene i bios da det begynte å komme meldinger hos meg. Det er ett år siden. Harddisken funker fint enda.

En wd 120Gb 8mb.

Å ignorere SMART kan ikke anbefales. Jeg fikk en smart-warning i BIOS på en Maxtor 60 gb en gang. Siden den fremdeles var innenfor garantien, tok jeg backup, og tok den til komplett. Den var fucka, den - sang på aller siste verset. SMART er veldig smart!! Jeg mistet ingenting!

Lenke til kommentar
Fikk akkurat samme feilen og det etter bare 1 ukes bruk :grine: Fikk selvfølgelig ny på garantien.

Bjørn: hadde en vifte på min så det var ikke varm som tok livet av min. Kjente såvidt forskjell på hd'temp (utenpå) og kabinettemp. Men mangt kan drepe en hd

jeg hadde også harddisk kjøler! så det var heller ikke varme som tok knekken på min heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...