GeirA Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Jeg kjør win xp pro. så har jeg en server som kjøre win 2k server. disse er bak en router.. jeg holder på å sette opp serveren nå, og vil kunne få opp serverens skjermbilde på den PCen jeg bruker... i tillegg vil jeg kunne komme inn på severen via min PC på jobbet. finnes det noen som vet hvordan dette gjøres??? jeg har aldig vært bortig servere før, har også dårlig kjennskap til win 2k (håppet rett fra 98 til xp) Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 På hjemmenettet bør det bare være tut og kjør. Programmer -> Communications -> Remote Desktop Connection tror jeg Du må portforwarde port 3389 gjennom routeren til din w2k server (ip) for å komme inn utenfra. da burde det gå greit. win xp (pro) == win 2k når det gjelder nettverk-støff. nært nok hvertfall. Lenke til kommentar
GeirA Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 fant ikke det.. ligger ikke under program.... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 acsessories -> communication kanskje. let litt. Lenke til kommentar
GeirA Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 funker no ja... men kommer ikke inn via nettet trenger litt hjelp med routeren tror jeg... det er en D-Link DI-624 jeg åpnet virtuel server med den angitte porten og ip til serveren lokalt, er dette rett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå