Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Hei! Har en Samsung SyncMaster 245b, som jeg nå ikke får til å fungere lenger. Problemet er at det blå lyset som viser at skjermen er på bare blinker. Når den er på og har oppdaget skjermen lyser det blått konstant på knappen. Har googla problemet, og har skjønt at det kan være deler i skjermen som ødelagte kondensatorer evt. andre deler. Har derfor tatt noen bilder, og lurer på om delene skal være slik eller om de faktisk har smeltet. Tenker på den gul/brune massen oppå resistorene og den blå delen som er helt gul. Lenke til kommentar
Mr King Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Det ser nok ut som de har smeltet ja, kanskje kjøpe nytt skjerm? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Silikonlim, det er helt normalt å finne i elektronikk. http://www.intek-uk.com/non_corrosive_silicone_adhesive.html Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Aha Takk for svar. Ja, om jeg ikke får fikset skjermen blir det vel en ny ja Tenkte bare jeg kunne se om jeg klarte å reparere den. Fortsetter å feilsøke jeg da, takk for svar Lenke til kommentar
Mr King Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Aha Takk for svar. Ja, om jeg ikke får fikset skjermen blir det vel en ny ja Tenkte bare jeg kunne se om jeg klarte å reparere den. Fortsetter å feilsøke jeg da, takk for svar Har du voltmeter? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 (endret) Jepp, har et voltmeter, men vet ikke hva jeg skal måle. Forøvrig så ser alle delene (kondensatorer ol) hele ut, og ingen kondensatorer hadde blåst seg opp eller brennmerker. Det luktet heller ikke svidd på delene. Det logiske brettet var heller ikke noe som så unormalt ut. Er det noe spesielt jeg kan måle for å finne ut hva som er galt? Endret 20. november 2014 av Slettet-1ZSK0pUMX2 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Jamen hvorfor åpnet du skjermen din, har du ikke garanti? Om du sender den inn og de kan se at du har åpnet den kan du risikere at du ikke får det på garantien. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 (endret) Garantiavtalen opphører etter 24/36 mnd. Skjermen kjøpte jeg i 2008. Men hadde den vært nyere ville jeg brukt garantien ja Liten ting til jeg tenkte litt på her.. før når jeg startet opp maskinen og den svarte skjermen med blå blinkende lys kom frem, så funket det å bytte dvi kabelen fra ene til den andre inngangen i skjermkotet mitt. Det funker desverre ikke lenger. Endret 20. november 2014 av Slettet-1ZSK0pUMX2 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Ja okay, Men du har 24/36 garanti så kommer 2 år på kjøps loven, Altså 5år. Men skjerm er billig nå så kjøp deg en 27" eller større. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Aha. Forresten, tok å testet skjermen på denne maskinen her, og det viser seg nå at skjermen fungerer her, men ikke på min andre maskin. Har også byttet dvi kabelen her med den inne, uten hell. Så da antar jeg at skjermkortet (xfx 8800 gtx xxx) er ødelagt. Men takk for all hjelp iallefall Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Jøss 8800 er lenge siden jeg kjørte, hva med ett nyere. Pm meg om du vil har brukte kort liggende. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Nå funker alt igjen som normalt, enn så lenge ihvertfall Tok bare ut skjermkortet og satt det i det andre ledige sporet, og voila. Merkelig.. Men blir vel å bytte ut maskinen med nye deler, da riggen er for ustabilt. Kræsjer ofte ved spill som Kerbal Space Program og Euro Truck Simulator 2, også dette at når jeg restarter maskinen eller skrur den på så er det alt etter dagsformen om den har svart skjerm eller ei. Har jo også byttet fra XP til Win8, og alt er jo fra 2008. (socket 775). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå