emilieb Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Hvordan ligger folk an tl i morgen? Bra, men er usikker på hvordan jeg skal referere til kilder i teksten.. Noen som har peiling? skal det bare oppsumeres helt til slutt alle kildene vi har brukt? Det lurer jeg også på! Men håper det er nok å oppsummere de til slutt, for fotnoter og sånn har ikke jeg peiling på... Ikke jeg heller, bare husk kilder folkens!! Jeg referer i form av APA, dvs i parantes underveis (Aronson, 2014) Lenke til kommentar
sarabroto Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Hvordan ligger folk an tl i morgen? Bra, men er usikker på hvordan jeg skal referere til kilder i teksten.. Noen som har peiling? skal det bare oppsumeres helt til slutt alle kildene vi har brukt? Det lurer jeg også på! Men håper det er nok å oppsummere de til slutt, for fotnoter og sånn har ikke jeg peiling på... Ikke jeg heller, bare husk kilder folkens!! Jeg referer i form av APA, dvs i parantes underveis (Aronson, 2014) Så du skriver hele kilden bak i parantes hver gang du bruker den? Lenke til kommentar
emilieb Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Hvordan ligger folk an tl i morgen? Bra, men er usikker på hvordan jeg skal referere til kilder i teksten.. Noen som har peiling? skal det bare oppsumeres helt til slutt alle kildene vi har brukt? Det lurer jeg også på! Men håper det er nok å oppsummere de til slutt, for fotnoter og sånn har ikke jeg peiling på... Ikke jeg heller, bare husk kilder folkens!! Jeg referer i form av APA, dvs i parantes underveis (Aronson, 2014) Så du skriver hele kilden bak i parantes hver gang du bruker den? Ikke hele, kun etternavn og årstall, og så har jeg en kildeliste helt til slutt Lenke til kommentar
sarabroto Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Hvordan ligger folk an tl i morgen? Bra, men er usikker på hvordan jeg skal referere til kilder i teksten.. Noen som har peiling? skal det bare oppsumeres helt til slutt alle kildene vi har brukt? Det lurer jeg også på! Men håper det er nok å oppsummere de til slutt, for fotnoter og sånn har ikke jeg peiling på... Ikke jeg heller, bare husk kilder folkens!! Jeg referer i form av APA, dvs i parantes underveis (Aronson, 2014) Så du skriver hele kilden bak i parantes hver gang du bruker den? Ikke hele, kun etternavn og årstall, og så har jeg en kildeliste helt til slutt Okei, så hver gang du bruker en kilde i teksten så har du etternavn, og årstall i parantes, også helt til slutt har du kildeliste med fulltnavn osv? Lenke til kommentar
emilieb Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Jepp:) men gjør det ikke etter hver eneste setning liksom. I APA så skal kildelisten til slutt være satt opp på en spesiell måte, bøker skal settes opp sånn: Last, F. M. (Year Published) Book. City, State: Publisher, og artikler sånn her: Last, F. M., & Last, F. M. (Year Published). Article title. Journal Name, Volume(Issue), pp. Pages. Men det er nok ikke nødvendig å gjøre det sånn. Leste i eksamensveiledningen at hvis man bruker sitater og utskrift fra nett så må man skrive nettadressen og nedlastningsdato iallefall. Lenke til kommentar
mattisjr93 Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Dere som hadde psykologieksamen til våren; Syntes dere det var lett? Oppgaven var vell ganske greit formulert synest jeg. Oppgave Du skal skrive én tekst om vennskap der du - forklarer hvorfor vennskap er viktig for vår psykiske helse - drøfter hvordan digital kommunikasjon kan påvirke vennskapsforhold i positiv og negativ retning Bruk relevante psykologiske begreper, modeller og/eller teorier i besvarelsen din. Det var en grei oppgave, og relativt "lett". Det jeg hadde vanskeligheter med var å få frem alt jeg ville. Oppgaven min ble litt rotete. Jeg tror det er viktig å ha ordentlig struktur for å oppnå toppkarakter. Jeg fikk 5 på oppgaven. Jeg har den fortsatt, så om noen er interressert i å lese, så kan jeg sende den til dere. Men har ikke så lyst til å legge den ut i all offentlighet! jeg vil gjerne lese den om du har lyst til å sende den Lenke til kommentar
sarabroto Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Jeg skjønner fortsatt ikke helt hvordan jeg skal skrive kildene mine jeg...Har ikke brukt så mange kilder utenom læreboken heller, men f.eks. hvis jeg har brukt gamle eksamensoppgaver som en kilde, hvordan skal jeg skrive det? Noen som vil/kan hjelpe? Lenke til kommentar
mj2406 Skrevet 24. november 2014 Forfatter Del Skrevet 24. november 2014 Hvordan gikk det med dere idag? Hva syntes dere om oppgaven? Lenke til kommentar
emilieb Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Var ikke helt fornøyd med oppgaven, så det kunne nok gått bedre tror jeg:) Hva med deg? Hva inkluderte du i oppgaven? Lenke til kommentar
Instinkt Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Ble det PC på dere i Oslo eller? Lenke til kommentar
isthisreallife Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Ja vi fikk bruke PC. Du kan bruke PC hvis det står at "Alle hjelpemidler er tillatt". Noen som har peiling når vi får vurderingen? Glemte å spør Lenke til kommentar
Instinkt Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Ja vi fikk bruke PC. Du kan bruke PC hvis det står at "Alle hjelpemidler er tillatt". Noen som har peiling når vi får vurderingen? Glemte å spør Står ikke noe på PrivatistWeb under Hjelpemidler, men jeg skal ha Rettslære 2 og der er alle hjelpemidler tillatt. Lenke til kommentar
mj2406 Skrevet 25. november 2014 Forfatter Del Skrevet 25. november 2014 Fellessensur er 5. januar Lenke til kommentar
thihoa Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Hva var oppgavene? :-) https://dok.udir.no/EksamensOppgaver.aspx?proveType=EV Passord: Eksempel Lenke til kommentar
T Å Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Hei!Dere som har hatt eksamen i psykologi 2, får dere temaet tilsendt på mail dagen før? Eller må man møte opp noen plass for å få det? Og skal man skrive selve eksamensoppgaven på PC? Lenke til kommentar
annana Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Hei! Dere som har hatt eksamen i psykologi 2, får dere temaet tilsendt på mail dagen før? Eller må man møte opp noen plass for å få det? Og skal man skrive selve eksamensoppgaven på PC? Tror vi må finne den selv på udir sin side i morgen Lenke til kommentar
annana Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Hei! Dere som har hatt eksamen i psykologi 2, får dere temaet tilsendt på mail dagen før? Eller må man møte opp noen plass for å få det? Og skal man skrive selve eksamensoppgaven på PC? Tror vi må finne den selv på udir sin side i morgen Sjekket opp i det nå, den er tilgjengelig på udir sin side fra klokken 9 i morgen tidlig Lenke til kommentar
ejohanne Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Noen som blir med på en liten kollokvie her, eller skype chat etc. i morgen etter vi har mottat forberedelsesdelen?hvor vi kan "brainstorme" litt hva vi kan ta med i besvarelsen Lenke til kommentar
annana Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Noen som blir med på en liten kollokvie her, eller skype chat etc. i morgen etter vi har mottat forberedelsesdelen? hvor vi kan "brainstorme" litt hva vi kan ta med i besvarelsen Absolutt! Hadde vært veldig greit å dele tanker og tips med noen andre som skal ha eksamen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå