Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

psykologi 2, privatisteksamen


Anbefalte innlegg

Dere som har boken fra Cappelen, syns dere kap 12 eller 13 er mest relevant?

 

Og sånn generelt til dere andre: Når tema er ungdom i samspill, dere tenker da ungdom sammen med ungdom, ikke ungdom i samspill med f.eks. familie? eller tror dere de mener ungdom i samspill med generelt alt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere som har boken fra Cappelen, syns dere kap 12 eller 13 er mest relevant?

 

Og sånn generelt til dere andre: Når tema er ungdom i samspill, dere tenker da ungdom sammen med ungdom, ikke ungdom i samspill med f.eks. familie? eller tror dere de mener ungdom i samspill med generelt alt?

Jeg tror det er først og fremst ungdom sammen med ungdom, men er usikker.. hva tenker du?

Lenke til kommentar

 

Dere som har boken fra Cappelen, syns dere kap 12 eller 13 er mest relevant?

 

Og sånn generelt til dere andre: Når tema er ungdom i samspill, dere tenker da ungdom sammen med ungdom, ikke ungdom i samspill med f.eks. familie? eller tror dere de mener ungdom i samspill med generelt alt?

Jeg tror det er først og fremst ungdom sammen med ungdom, men er usikker.. hva tenker du?

 

Jeg synes kanskje kap 13 er mest relevant med psykiske vansker og lidelser.

 

Det er vanskelig å si om det kun er ungdom i samspill med andre ungdommer. Forberedelsedelen sier jo ingenting om hvem ungdommen er i samspill med så det kan være med samfunnet, familien, jevnaldrende tenker jeg. men mest sannsynlig er vel ungdom i samspill med andre ungdommer også.

Lenke til kommentar

 

Dere som har boken fra Cappelen, syns dere kap 12 eller 13 er mest relevant?

 

Og sånn generelt til dere andre: Når tema er ungdom i samspill, dere tenker da ungdom sammen med ungdom, ikke ungdom i samspill med f.eks. familie? eller tror dere de mener ungdom i samspill med generelt alt?

Jeg tror det er først og fremst ungdom sammen med ungdom, men er usikker.. hva tenker du?

 

Ja, tenker også det først og fremst er i samspill med ungdom, for ellers hadde det hadde stått noe mer spesifikt i forberedelsesdelen? Men er jeg langt fra sikker, det kan jo være i samspill med noe annet også...

Lenke til kommentar

 

 

Dere som har boken fra Cappelen, syns dere kap 12 eller 13 er mest relevant?

 

Og sånn generelt til dere andre: Når tema er ungdom i samspill, dere tenker da ungdom sammen med ungdom, ikke ungdom i samspill med f.eks. familie? eller tror dere de mener ungdom i samspill med generelt alt?

Jeg tror det er først og fremst ungdom sammen med ungdom, men er usikker.. hva tenker du?

 

Jeg synes kanskje kap 13 er mest relevant med psykiske vansker og lidelser.

 

Det er vanskelig å si om det kun er ungdom i samspill med andre ungdommer. Forberedelsedelen sier jo ingenting om hvem ungdommen er i samspill med så det kan være med samfunnet, familien, jevnaldrende tenker jeg. men mest sannsynlig er vel ungdom i samspill med andre ungdommer også.

 

Men hva tenker du er mest relevant i kap 13 da? Det er jo mest om ulike psykiske lidelser og sånn, tror du det blir relevant med f.eks. Schizofreni og spiseforstyrrelser?

Lenke til kommentar

 

 

 

Dere som har boken fra Cappelen, syns dere kap 12 eller 13 er mest relevant?

 

Og sånn generelt til dere andre: Når tema er ungdom i samspill, dere tenker da ungdom sammen med ungdom, ikke ungdom i samspill med f.eks. familie? eller tror dere de mener ungdom i samspill med generelt alt?

Jeg tror det er først og fremst ungdom sammen med ungdom, men er usikker.. hva tenker du?

 

Jeg synes kanskje kap 13 er mest relevant med psykiske vansker og lidelser.

 

Det er vanskelig å si om det kun er ungdom i samspill med andre ungdommer. Forberedelsedelen sier jo ingenting om hvem ungdommen er i samspill med så det kan være med samfunnet, familien, jevnaldrende tenker jeg. men mest sannsynlig er vel ungdom i samspill med andre ungdommer også.

 

Men hva tenker du er mest relevant i kap 13 da? Det er jo mest om ulike psykiske lidelser og sånn, tror du det blir relevant med f.eks. Schizofreni og spiseforstyrrelser?

Kapittel 13 kan man knytte opp om hvordan kan ungdom i samspill ende negativt. Noen kan utvikle psykiske lidelser som feks angst, tvangstanker og depresjon osv. Tror ikke at schizofreni blir relevant, men spiseforstyrrelser kan en knytte opp mot selvbilde.

Endret av mj2406
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Dere som har boken fra Cappelen, syns dere kap 12 eller 13 er mest relevant?

 

Og sånn generelt til dere andre: Når tema er ungdom i samspill, dere tenker da ungdom sammen med ungdom, ikke ungdom i samspill med f.eks. familie? eller tror dere de mener ungdom i samspill med generelt alt?

Jeg tror det er først og fremst ungdom sammen med ungdom, men er usikker.. hva tenker du?

 

Jeg synes kanskje kap 13 er mest relevant med psykiske vansker og lidelser.

 

Det er vanskelig å si om det kun er ungdom i samspill med andre ungdommer. Forberedelsedelen sier jo ingenting om hvem ungdommen er i samspill med så det kan være med samfunnet, familien, jevnaldrende tenker jeg. men mest sannsynlig er vel ungdom i samspill med andre ungdommer også.

 

Men hva tenker du er mest relevant i kap 13 da? Det er jo mest om ulike psykiske lidelser og sånn, tror du det blir relevant med f.eks. Schizofreni og spiseforstyrrelser?

Kapittel 13 kan man knytte opp om hvordan kan ungdom i samspill ende negativt. Noen kan utvikle psykiske lidelser som feks angst, tvangstanker og depresjon osv. Tror ikke at schizofreni blir relevant, men spiseforstyrrelser kan en knytte opp mot selvbilde.

 

Ja, sånn ja! Det hadde jeg ikke tenkt på:)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Dere som har boken fra Cappelen, syns dere kap 12 eller 13 er mest relevant?

 

Og sånn generelt til dere andre: Når tema er ungdom i samspill, dere tenker da ungdom sammen med ungdom, ikke ungdom i samspill med f.eks. familie? eller tror dere de mener ungdom i samspill med generelt alt?

Jeg tror det er først og fremst ungdom sammen med ungdom, men er usikker.. hva tenker du?

 

Jeg synes kanskje kap 13 er mest relevant med psykiske vansker og lidelser.

 

Det er vanskelig å si om det kun er ungdom i samspill med andre ungdommer. Forberedelsedelen sier jo ingenting om hvem ungdommen er i samspill med så det kan være med samfunnet, familien, jevnaldrende tenker jeg. men mest sannsynlig er vel ungdom i samspill med andre ungdommer også.

 

Men hva tenker du er mest relevant i kap 13 da? Det er jo mest om ulike psykiske lidelser og sånn, tror du det blir relevant med f.eks. Schizofreni og spiseforstyrrelser?

Kapittel 13 kan man knytte opp om hvordan kan ungdom i samspill ende negativt. Noen kan utvikle psykiske lidelser som feks angst, tvangstanker og depresjon osv. Tror ikke at schizofreni blir relevant, men spiseforstyrrelser kan en knytte opp mot selvbilde.

 

Ja, sånn ja! Det hadde jeg ikke tenkt på :)

 

Fort å glemme! :) Tenker at sånn alt i alt så er nok hele boken relevant! Kan nok droppe kapitelene og psykologien idag og bruksområder, men man må nok være forberedt på alt :)

Lenke til kommentar

 

Hei! :) Jeg skal også ha eksamen på mandag! Jeg har Cappelen Damm, og det er ikke altfor mange teorier i boken.

 

Er det noen teorier folk syns er relevante?

 

Lurer på det samme! Noen tips anyone?

 

Jeg har et dokument som jeg fant på en facebookside der noen har skrevet om teoretikere i psykologi. Det er fra pensum psykologi 2. Intressert? :)

Lenke til kommentar

 

 

Hei! :) Jeg skal også ha eksamen på mandag! Jeg har Cappelen Damm, og det er ikke altfor mange teorier i boken.

 

Er det noen teorier folk syns er relevante?

 

Lurer på det samme! Noen tips anyone?

 

Jeg har et dokument som jeg fant på en facebookside der noen har skrevet om teoretikere i psykologi. Det er fra pensum psykologi 2. Intressert? :)

 

Ja, veldiig! :)

Lenke til kommentar

 

Dere som hadde psykologieksamen til våren; Syntes dere det var lett? Oppgaven var vell ganske greit formulert synest jeg.

 

Oppgave

Du skal skrive én tekst om vennskap der du

 

- forklarer hvorfor vennskap er viktig for vår psykiske helse

 

- drøfter hvordan digital kommunikasjon kan påvirke vennskapsforhold i positiv og

negativ retning

 

Bruk relevante psykologiske begreper, modeller og/eller teorier i besvarelsen din.

 

Det var en grei oppgave, og relativt "lett". Det jeg hadde vanskeligheter med var å få frem alt jeg ville. Oppgaven min ble litt rotete. Jeg tror det er viktig å ha ordentlig struktur for å oppnå toppkarakter. Jeg fikk 5 på oppgaven. Jeg har den fortsatt, så om noen er interressert i å lese, så kan jeg sende den til dere. Men har ikke så lyst til å legge den ut i all offentlighet!

Kan du sende den til meg? :)

Lenke til kommentar

 

Hvordan ligger folk an tl i morgen? :)

Bra, men er usikker på hvordan jeg skal referere til kilder i teksten.. Noen som har peiling? skal det bare oppsumeres helt til slutt alle kildene vi har brukt?

 

Det lurer jeg også på! Men håper det er nok å oppsummere de til slutt, for fotnoter og sånn har ikke jeg peiling på...

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan ligger folk an tl i morgen? :)

Bra, men er usikker på hvordan jeg skal referere til kilder i teksten.. Noen som har peiling? skal det bare oppsumeres helt til slutt alle kildene vi har brukt?

 

Det lurer jeg også på! Men håper det er nok å oppsummere de til slutt, for fotnoter og sånn har ikke jeg peiling på...

 

Ikke jeg heller, bare husk kilder folkens!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...