igxx Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 (endret) Dette skjedde før i dag: Når jeg våknet i dag tidlig, var alle skjermene svarte, selv om pcen forsatt var på, tastaturet var også slått på med lys og lcd skjermen fungerte. Restartet maskinen, alt det vanlige kom opp, og skrivebordet etc, kom opp, men etter ca 10-15 sec ble alt svar. på den 3 restarten, sjedde det samme bare at nå begynte pcen å restarte selv etter at den var kommet til skrivebordet. Etter restart 5 så kjente jeg er litt merkelig lukt, som jeg ikke vet hva er. (har ikke slått på pcen etter dette) fikk sjekket temperaturen, og så ingen ting unormalt som jeg kunne se. Når jeg skulle gjøre noe feilsøking nå, nektet pcen å slå seg på, det blir lys i hovedkortet, men ikke på forsiden av kabinettet, og ellers er det ingen vifter etc som starter. setup: * Corsair HX 650W PSU * MSI P67A-GD65 B3, Socket-1155 * Intel Core? i5 Quad Processor i5-2500 * Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 x2 * Samsung SpinPoint F3 1TB * Gainward GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX EDIT: Er vell også verdt å nevne at pcen endrer helt lyd når den stopper å fungere. Endret 20. november 2014 av igxx Lenke til kommentar
igxx Skrevet 20. november 2014 Forfatter Del Skrevet 20. november 2014 kan vell også være verdt å nevne at jeg ikke har reserve deler for å bytte ut enkelte komponenter. Lenke til kommentar
igxx Skrevet 20. november 2014 Forfatter Del Skrevet 20. november 2014 Er det noe info som mangler, eller er det bare at ingen vet? Pcen blir brukt flere timer flere hver dag, så trenger den så fort som mulig. Lenke til kommentar
Mr King Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 (endret) Ta voltmeter og sjekk spenningen! Mest sannsynlig kortslutning, og den merkelige lukten kom vel av at en eller annen ledning brant! Endret 20. november 2014 av Mr King Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Rask gjetting, prøv med en annen PSU hvis du har mulighet. Lenke til kommentar
igxx Skrevet 20. november 2014 Forfatter Del Skrevet 20. november 2014 (endret) takk for svar Rask gjetting, prøv med en annen PSU hvis du har mulighet. Har ingen ingen extra PSU'er jeg kan bytte til, og de fleste som skulle ha hatt ekstra deler har flyttet, så blir vanskelig :/ Ta voltmeter og sjekk spenningen! Mest sannsynlig kortslutning, og den merkelige lukten kom vel av at en eller annen ledning brant! Har ikke tilgang på noe voltmeter dessverre :/ Kan gjerne tro at det var en kortslutning, tror du det kan være en ide å bare sende den til komplett og evt få dem til å se på maskinen? samtidig kan jeg få byttet ut skjermkortet og psu som begynner å bli gamle, og spesielt skjermkortet mitt er ikke det, det en gang var :/ Endret 20. november 2014 av igxx Lenke til kommentar
Mr King Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Jeg ville anbefalt deg kjøpe voltmeter fra biltema eller andre elektronikk butikker (kommer an på hvor i landet du befinner deg), og sjekke hvor du ikke har spenning. Der det ikke finnes noe spenning er det bare å skifte det ut. Eller be noen du kjenner ta en titt på maskinen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå