Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Clean install av Windows 8.1 fra USB

Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Hei! Leste en veldig bra guide til å gjøre det, men i de sier at jeg trenger en ISO fil på USBen? Og de forklarer at jeg må ha en ISO image som jeg får fra DVDen. Men jeg har lastet ned Windows fra Microsoft. Hva gjør jeg da?

Laster jeg bare ned Windows, kjører setup og laster ned til USB. Også bruker jeg det Microsoft dvd tool programmet og finner iso file? Hvor ligger iso image? Og etter det så skal den fungere som boot, og da restarter jeg?

Guiden: http://pcsupport.about.com/od/windows-8/a/install-windows-8-usb.htm

Endret av Slettet-Irb8P5GEaM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Har du Windows fra før? Hvilken Windows i såfall?

Har du Win8.1 fra før og bare ønsker en ny clean install kan du gå inn på system restore og "tilbakestill til fabrikk" eller noe sånt

Ja har windows 8.1 fra før, men windowsen min har bugga seg HELT. Så jeg kan ikke trykke tilbakestill fabrikk eller fornye den. Det kommer: Sett inn medium. Noen filer mangler. Disse filene hentes fra installasjons- eller gjenopprettingsmediet for windows.

Jeg skal ha windows inn på SSD. Og Jeg klarte å slette mange filer på HDDen fordi jeg trodde windows var på SSDen siden jeg tok cloning men funka ikke. litt dumt. Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Du trengte vel strengt tatt ikke en egen (ny) tråd til dette :) Men la gå.

Kan du gi litt informasjon om hvilken utgave/hvor du lastet ned windows 8.1?

Haha sorry var redd du ikke skulle svare!

Jeg lastet ned windows 8.1 via microsoft. Men nå er problemet å få lastet ned windows på USBen.

Når jeg trykker "Installer ved å opprette et medium" og velger usben min får jeg feilmeldingen: "Finner ikke nedlastede Windows 8.1 filer. Det oppstod et problem. Finner ikke nedlastede filer for opprette en oppstartbar usb-enhet."

Dette igjen tror jeg kan ha noe med alt jeg sletta i tidligere post. Hva tenker du?

Lenke til kommentar

[Edit]:

Da tror jeg at jeg forstår problemet ditt. Du har oppgradert fra Win8 til 8.1, og nå kan du ikke lage en ISO fordi du har hærpa hele innholdet på drevet ditt? Og dette er en laptop slik at det opprinnelige OS lå på drevet det også, og er selvsagt også vekk?

Hvis du kan få tilsendt en DVD kopi av din windows 8.1 lisens (snakk med support om dette kanskje) så kan du lage din egen ISO og så lage en bootbar USB stick på dette. Jeg syntes windows 8.1 er krøkkete på måten de behandler nedlasting på, "upgrades" og så lage ISO basert på det man har på PC'n. Den gode gamle metoden med å lage sin egen ISO basert på DVD er kjekkere IMO.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...