Walter_S Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Fergen kommer! Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Veldig bra komp! Liker lagdelingen! Fargefint! Lenke til kommentar
luistheghost Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Henger meg på smort1! -bjarte. Lenke til kommentar
Øyvind.L Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 (endret) Synes bilde hadde preg av enkelhet motivmessig og ikke belemret med andre elementer enn dem som skal til for å fortelle historien her. Ergo blir det mere nærhetfølelse .Likte det moderate fargetrykket, selv om fergen i seg lyste litt opp. Fin plassering , men om noe ville jeg ha hatt litt mere tak på husene øverst på bekostning av sjøen nederst. Endret 20. november 2014 av Øyvind.L Lenke til kommentar
Walter_S Skrevet 21. november 2014 Forfatter Del Skrevet 21. november 2014 Synes bilde hadde preg av enkelhet motivmessig og ikke belemret med andre elementer enn dem som skal til for å fortelle historien her. Ergo blir det mere nærhetfølelse . Likte det moderate fargetrykket, selv om fergen i seg lyste litt opp. Fin plassering , men om noe ville jeg ha hatt litt mere tak på husene øverst på bekostning av sjøen nederst. Her tillater jeg meg å være uenig med deg, Øyvind. Fordi jeg har faktisk senket "taket" med vilje. Har en del himmel å gå på over husene, men den er så lys at betrakterens øyne vil vandre opp dit med en gang. Roen i bildet kommer først og fremst av rolige avslutninger både oppe (så rolig som det er mulig med slike tak) og nede (derfor så mye vann). Hensyn til "enkelheten" (som du selv kaller det) er viktigere enn å kunne se hvordan takene slutter. Motivet er fergen og fergebryggen, ikke husene her. :o) Men du skal ha takk for dine tanker! Mvh, Walter Lenke til kommentar
Walter_S Skrevet 21. november 2014 Forfatter Del Skrevet 21. november 2014 Også takk til smort1 og Olav Bjarte for besøk og kommentar. Mvh, Walter Lenke til kommentar
Øyvind.L Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Synes bilde hadde preg av enkelhet motivmessig og ikke belemret med andre elementer enn dem som skal til for å fortelle historien her. Ergo blir det mere nærhetfølelse . Likte det moderate fargetrykket, selv om fergen i seg lyste litt opp. Fin plassering , men om noe ville jeg ha hatt litt mere tak på husene øverst på bekostning av sjøen nederst. Her tillater jeg meg å være uenig med deg, Øyvind. Fordi jeg har faktisk senket "taket" med vilje. Har en del himmel å gå på over husene, men den er så lys at betrakterens øyne vil vandre opp dit med en gang.Roen i bildet kommer først og fremst av rolige avslutninger både oppe (så rolig som det er mulig med slike tak) og nede (derfor så mye vann). Hensyn til "enkelheten" (som du selv kaller det) er viktigere enn å kunne se hvordan takene slutter. Motivet er fergen og fergebryggen, ikke husene her. :o) Men du skal ha takk for dine tanker! Mvh, Walter Tenkte du muligens hadde senket ned til taket og grunnen var sikkert god nok, men virket kappet som resultat ( litt ulikt deg) At du er uenig med meg ser jeg ikke på som noen feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg