Iceman22 Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Hei! Jeg har en Opel Omega B som jeg bruker som vinter bil, 2.0 Diesel. Problemet med den når jeg fikk den var at den har vært vanskelig å starte uansett vær. Selv på en sommerdag med 30grader så var den vanskelig å starte. Så jeg kom på en midlertidig løsning, nemlig å koble en bryter som gir direkte strøm til glødde pluggene. Så hver gang før jeg starter bilen holder jeg inne en knapp i rundt 6-10sek som gir gløding, og da starter bilen uten problem. Det holder ikke om jeg bare holder den inne i 2-3 sek. Dette har fungert i noen måneder nå, og bilen går helt fint når den er først igang. Starter også problemfritt uten gløding når man starter motoren når den er varm. Men det er vel ingen i verden som liker å holde i en bryter hver gang før man starter. Så jeg prøver å komme til bunns til problemet, hva er det som gjør at dieselmotor ikke vil starte når det er 30 varmegrader ute uten gløding? Ifølge det jeg har lest så vil ikke denne motoren gløde automatisk hvis det er over 0 grader. Så i mitt tilfelle, vil den bli lettere å starte når det er under 0 grader fordi da vil gløde releet slå inn og gi gløding noe den ellers ikke gjør. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Er noen klassiske feil på disse motorene. Det _kan_ være lekkasje på retur-slangene fra dysene. Det kan opg være endel andre feil. Et medlemskap i Opel MotorSport club gir deg tilgang til forumet deres. Der får du nesten garantert svar, om du selv kan diagnostisere litt. Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Min zafira gløder ikke før det er ca -5 grader ute. Så mellom +10 og -5 kan den være tungstartet når motor er kald. Når det derimot er -20 f.eks gløder den som den skal og den fyrer alltid med en gang. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 (endret) Det er helt normalt å vente på gløding. Oftest er der en glødestilling på startbryteren. Endret 21. november 2014 av sveinsel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå