Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sjekket prostata for kreft

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer litt angående prostata.
Jeg var hos legen tidligere i uken for å sjekke om jeg hadde prostatakreft, siden jeg har kjent smerter i testikler og merker det av å til når jeg løfter at det gjør veldig vondt midt mellom rumpa og ballan (ikke på yttersiden, men på innsiden.) pluss at jeg ikke får tømt blæren ordentlig, og det drypper uvanlig lenge etter at jeg har vært å pisset.
De gjorde en undersøkelse (hadde en turnuslege, og hun ringte veilederen sin) med å sjekke testiklene mine og penis som de sa så veldig bra ut, og turnus legen tok etterpå å sjekket prostataen som hun sa etter sin mening at den virket helt fin.
Når hun sjekket den så var det veldig ubehagelig, og merket litt seinere på dagen at det enda var ømt etter at legen var borti prostataen.

​Kan det være at legen har feil diagnostisert og antatt at prostataen kjentes bra ut ettersom at hun var turnus?

Tok også blodprøve og urinprøve, noen som vet om det vil fortelle om det er noe galt angående prostataen min? :)

Legger også med at jeg ønsker barn en gang i framtiden, så vil helst at alt skal være i orden.

Hilsen bekymret mann på 23 år!

Anonymous poster hash: 36d55...7f6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle leger kan ta feil, man kan aldri sikre seg 100%, men jeg antar at legen har fulgt prosedyrer for undersøkelse av prostata og diskutert observasjoner med veileder.

Det er ikke slik at man har prostatakreft selv om man har smerter i prostata, det er ikke rent utenkelig heller i ung alder å få prostatitt (prostatitis), som ikke er farlig, men kan være smertefult til tider.

Jeg forstod ikke om du er ferdig undersøkt eller ikke, men dersom du er det, så ville jeg kontaktet legen igjen for videre undersøkelser hvis smertene vedvarer.

Lenke til kommentar

TS her.

er ferdig hos legen, de sa at så lenge de ikke fant noe uvanlig på prøvene mine så var det ingenting å bekymre seg for.

Angående PSA-målingen så er jeg ikke sikker..

Kan ikke huske sist jeg var hos legen å tok en blodprøve eller lignende, men de tok hvert fall en nål i armen å fylte to små rørglass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...