Sylar Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Er Zalo er slipende vaskemiddel? Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Nei. Det såpe og såpe løser opp fett. Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 19. november 2014 Forfatter Del Skrevet 19. november 2014 Nei. Det såpe og såpe løser opp fett. Vet det er mindre slipende enn Jiff skurekrem eller hva det heter, i alle fall, men er det 0% slipe-egenskaper? Altså i forhold til vann. Like lite slipende som vann. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 I alle dager. For alle praktiske formål er det ikke slipende. Det er ikke ment å være slipende. 1 Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 19. november 2014 Forfatter Del Skrevet 19. november 2014 Hvorfor spør du? Tenkte jo å vaske da... Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 19. november 2014 Forfatter Del Skrevet 19. november 2014 Ømfintlig aluminium tror jeg det er. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Litt sent med vaskedag, er det ikke? Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 19. november 2014 Forfatter Del Skrevet 19. november 2014 Litt sent med vaskedag, er det ikke? Ja helt enig. Måtte bare planlegge. Men da bruker jeg Zalo da. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Det viktigste er å tenke på hva du bruker å vaske med. Både en gryteskrubb og en oppvaskbørste er jo slipende. Så bare zalo og gummihansker er nok den tryggeste løsningen. Lenke til kommentar
toth Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Det høres ut som du har lest en instruksjon som sier "do not use abrasive detergents" eller "use only non-abrasive.."? Isåfall skal du være forsiktig med zalo: https://www.google.no/search?q=is+washing+up+liquid+abrasive&oq=is+washing+up+liquid+abrasive&aqs=chrome..69i57j69i64.22159j0j7&sourceid=chrome&es_sm=0&ie=UTF-8 Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 20. november 2014 Forfatter Del Skrevet 20. november 2014 Det viktigste er å tenke på hva du bruker å vaske med. Både en gryteskrubb og en oppvaskbørste er jo slipende. Så bare zalo og gummihansker er nok den tryggeste løsningen. Det er sant. Det menes sikkert "ikke skurekrem". Og ikke sånn skuresvamp. Eller stålbørste. Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 20. november 2014 Forfatter Del Skrevet 20. november 2014 Det høres ut som du har lest en instruksjon som sier "do not use abrasive detergents" eller "use only non-abrasive.."? Isåfall skal du være forsiktig med zalo: https://www.google.no/search?q=is+washing+up+liquid+abrasive&oq=is+washing+up+liquid+abrasive&aqs=chrome..69i57j69i64.22159j0j7&sourceid=chrome&es_sm=0&ie=UTF-8 Oj, takk. Ja skal jo ikke bruke Zalo på bil i alle fall. Hm... Lano da? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Zalo er ikke "abrasive". Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 20. november 2014 Forfatter Del Skrevet 20. november 2014 Zalo er ikke "abrasive". Det vet jeg ikke, men av en eller annen grunn ødelegger Zalo bil-lakk. . Lenke til kommentar
toth Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Zalo er ikke "abrasive". Hva baserer du utsagnet på? "normen" for oppvaskmidler er at de er mildt abrasive. Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Zalo er ikke "abrasive". Det vet jeg ikke, men av en eller annen grunn ødelegger Zalo bil-lakk. . Har hørt det samme, men Zalo kan da umulig være mer skadelig enn avfetting som blir brukt i vaskehaller? Lenke til kommentar
toth Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 (endret) Zalo er ikke "abrasive".Det vet jeg ikke, men av en eller annen grunn ødelegger Zalo bil-lakk.. Har hørt det samme, men Zalo kan da umulig være mer skadelig enn avfetting som blir brukt i vaskehaller?umulig er det definitivt ikke. Avfetting er fettløsende - det er oppvaskmiddel også, men mange har i tillegg slipende partikler som avfetting ikke har. Avfetting er utviklet spesifikt for billakk, som er ganske skjørt - zalo er utviklet for porselen, glass og rustfritt stål, som alle er meget harde materialer. Endret 22. november 2014 av toth Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 23. november 2014 Forfatter Del Skrevet 23. november 2014 Vel, jeg trenger i alle fall ikke asfaltrens... Grønnsåpe... det er vel bare såpe og parfyme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå