Gå til innhold

Trenger stille gaming mus, tips?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Logitech g502 lager ingen irriterende lyder, aldri hatt noe lyd fra Razer Naga (2012, og modellen før) heller.

Litt usikker på hva du mener med irriterende klikkelyder da, kanskje det kan være lurt å dra til en lokal elektrobutikk og prøve de de har framme? (Elkjøp og Expert her jeg bor bruker å ha noen modeller fra Steelseries, Logitech og Razer framme iallefall)

Lenke til kommentar

Veldig få reviews der de faktisk trykker på musetastene og spiller inn lyden! Irriterende. Men mener å høre en bestemt klikkelyd fra Logitech g502 og da kommer jeg like langt som idag.

Ja dette må igrunn prøves som du sier.

Med irriterende lyder det er snakk om: kan du sitte og se på tv 4 meter unna en slik mus som blir klikket på 100 ganger i sekundet?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Med irriterende lyder det er snakk om: kan du sitte og se på tv 4 meter unna en slik mus som blir klikket på 100 ganger i sekundet?

Aner ikke, jeg er den som spiller :tease: Skjønner hva du mener nå da, og ja da er g502 litt bråkete av seg men stillere enn razer naga.

Fant noe på google som heter JSCO Noiseless mice, og en type som het Nexus silent mouse men så ut som de hadde litt lav dpi - men kan vel være verdt å sjekke ut :)

Lenke til kommentar

Aner ikke, jeg er den som spiller :tease: Skjønner hva du mener nå da, og ja da er g502 litt bråkete av seg men stillere enn razer naga.

Fant noe på google som heter JSCO Noiseless mice, og en type som het Nexus silent mouse men så ut som de hadde litt lav dpi - men kan vel være verdt å sjekke ut :)

Dpi-hysteriet er vel ikke noe å ta hensyn til. Har selv mus av nyere dato, men har i alle år kjørt på 800dpi, vet ikke hva disse har, men er helt bortkasta å ikke velge en mus fordi den "kun" har 1600 dpi. Sannsynligheten er stor for at den på default kjører på 800dpi, og med mindre du absolutt liker å ha skyhøy dpi, så ikke tenk på den faktoren. Se heller på oppdateringsfrekvens og om det er innebygd mouseaccel.

Lenke til kommentar

Dpi-hysteriet er vel ikke noe å ta hensyn til. Har selv mus av nyere dato, men har i alle år kjørt på 800dpi, vet ikke hva disse har, men er helt bortkasta å ikke velge en mus fordi den "kun" har 1600 dpi.

Men greit å sjekke ut hva man bruker før man kjøper, min ligger på 4800 dpi og det er veldig merkbart om man setter den ned til 1600 for meg iallefall. Tror egentlig ikke jeg hadde greid å venne meg til halvert dpi :ohmy:

Lenke til kommentar

Er det ikke vanskelig å gjøre små bevegelser når du har på så høy dpi, eller har du skrudd musesensitiviteten helt ned i windows?

Den står midt på i windows (default), kalibrerte underlaget via logitech programmet og da endte den opp der. Brukte hardt underlag før, så da jeg byttet til mykt underlag føltes det som å flytte musa over grus før kalibrering (super treg og masse effort for å komme noe sted :hrm: )

Nedslipt hard musematte+nedslipte føtter på razer naga = høy dpi på logitech + mykt underlag? :hmm: Føles som ca det samme som razer naga hadde på 2000~ dpi med glatt underlag iallefall, men uten vann på skøytebane/null kontroll effekten som jeg slet lenge med før jeg bytta :wee:

Spiller ikke fps selv, men er en knapp å holde inn som er ment for dette og den settes til 1200 dpi for "nøyaktige headshots" eller hva dere nå gjør :ph34r:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...