chacha chi Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Hei jeg fører regnskap til et lite as. i Tripletex og når har bokført åpningsbalnsen fra 2013 i 2014 regnskapet så får en melding "Sum alle poster i en gyldig åpningsbalanse skal være lik 0.- forskjellen overføres automatisk til hjelpekonto 9999. Forskjellen er kr.3900.-? Vet noen hva kan være årsaken til at sum alle poster ikke er lik 0.- Åpningsbalansen er bokført riktig,det er ikke noe feil der. Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Post hele åpningsbalansen (eller send en PM med den) så skal jeg se på den. 1 Lenke til kommentar
chacha chi Skrevet 21. november 2014 Forfatter Del Skrevet 21. november 2014 (endret) Post hele åpningsbalansen (eller send en PM med den) så skal jeg se på den. Åpningsbalanse1.xlsx Endret 25. november 2014 av chacha chi Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Mulig det bare er jeg som er litt blond, men skal 2013 Annen innskutt egenkapital ha positiv saldo? Lenke til kommentar
chacha chi Skrevet 25. november 2014 Forfatter Del Skrevet 25. november 2014 Mulig det bare er jeg som er litt blond, men skal 2013 Annen innskutt egenkapital ha positiv saldo? Ja den er positiv på saldobalansen fra 2013,vet ikke helt hvorfor.... Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Trolig stiftelsesomkostningene - etter det nye regelverket kommer disse som positiv annen innskutt egenkapital når selskapet dekker disse. Kan ikke se noe "feil" i balansen - den går i 0, så jeg mistenker at det er et Tripletex problem. I og med at du/programmet sier at "differansen" automatisk overføresr 3 900,- kto 9999, er det vel egentlig bare å se gjennom balansen nå og da vil en eller flere av kontoene avvike fra balansen 31.12.i fjor. Da får du iallefall identifisert hvilke kontoer som er problemet. 1 Lenke til kommentar
chacha chi Skrevet 18. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2015 Takk for all hjelpen. Taxman hadde rett.Det var et Tripletex problem som ble løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå