ibc2711 Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 (endret) Hei, jeg er nå snart 4 måneder inn i førstegangstjenesten. Er i 2.bataljon og har siden rekrutten pådratt meg store smerter i rygg/nakke på grunn av sekken jeg bærer. Har vært hos lege og ble delvis sykemeldt på neste øvelse. Han sa bare at jeg skulle forsette fordi det var muskulære smerter og var ikke farlig. Smerten har bare blitt verre og verre og jeg er helt sikker på at de ikke blir bedre. Jeg mistrives også veldig og har lyst til å dimme. Har jeg det som trengs for å kunne dimme, eller må jeg slite meg gjennom resten av førstegangstjenesten? Hvem skal jeg snakke til hvis jeg vil dimme? Endret 19. november 2014 av ibc2711 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Du skal snakke med legen. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Det er mange som tar veien igjenom feltpresten når det gjelder dimming, vet ikke om de har direkte makt, men de kan i alle fall gi "anbefaling" til lege om ditt og datt. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Tror nok de lar deg gå hvis du er veldig umotivert til å fortsette. Lenke til kommentar
ibc2711 Skrevet 19. november 2014 Forfatter Del Skrevet 19. november 2014 Tror nok de lar deg gå hvis du er veldig umotivert til å fortsette. Er det virkelig så lett å dimme hvis jeg sier rett ut at jeg vil dimme pga at jeg er umotivert ? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Tror nok de lar deg gå hvis du er veldig umotivert til å fortsette. Er det virkelig så lett å dimme hvis jeg sier rett ut at jeg vil dimme pga at jeg er umotivert ? Ved innrykk; Ja. Midt i? litt usikker. Kommer jo ann på om de trenger deg osv. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Er det virkelig så lett å dimme hvis jeg sier rett ut at jeg vil dimme pga at jeg er umotivert ? Hvis du blir verre av øvelsene så må du jo enten få justert sekken din eller finne noe som gjør det ok å bære den. Når du blir sykemeldt av smerter er det jo noe som ikke er helt i vater. Lenke til kommentar
DeiligKake Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Har du prøvd alternativ trening for å rette opp i ryggen din? Jeg hadde samme problem, det som hjalp for meg var å svømme mye + stabiliseringstrening på ball. Samt det å bruke tid på å tøye ut ryggen. Bare hør med treningsass, de pleier å ha mye kunnskap å er nok villig til å hjelpe deg mye på vei. Misstrives du fordi du sliter med ryggen, eller er dette noe annet? Lenke til kommentar
Sopranosfc Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Såfremst du ikke er så plaget med ryggen at du blir sykemeldt ut tjenestetiden så vil ikke det hjelpe deg. Da blir du evt bare flyttet til vakt og sikring ut tjenestetiden. Ditt sterkeste kort er å kjøre på med misstrivsel og at du ikke er motivert videre. Hvis du virkelig går inn for det så skal du nok klare å bli dimmert. Hvilket kompani er du forresten i? Lenke til kommentar
ibc2711 Skrevet 20. november 2014 Forfatter Del Skrevet 20. november 2014 Har du prøvd alternativ trening for å rette opp i ryggen din? Jeg hadde samme problem, det som hjalp for meg var å svømme mye + stabiliseringstrening på ball. Samt det å bruke tid på å tøye ut ryggen. Bare hør med treningsass, de pleier å ha mye kunnskap å er nok villig til å hjelpe deg mye på vei. Misstrives du fordi du sliter med ryggen, eller er dette noe annet? Har blitt veldig umotivert på grunn av ryggen, mistrives fordi jeg måtte bytte tropp og trives ikke der. Lenke til kommentar
probin Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Jeg ble dimmitert i garden pga vond fot. Tok meg 4 møter med legen. Til slutt skrev han dimmelapp.. Tok meg 6 mnd. Gåe nok til slutt! Lenke til kommentar
ibc2711 Skrevet 20. november 2014 Forfatter Del Skrevet 20. november 2014 Såfremst du ikke er så plaget med ryggen at du blir sykemeldt ut tjenestetiden så vil ikke det hjelpe deg. Da blir du evt bare flyttet til vakt og sikring ut tjenestetiden. Ditt sterkeste kort er å kjøre på med misstrivsel og at du ikke er motivert videre. Hvis du virkelig går inn for det så skal du nok klare å bli dimmert. Hvilket kompani er du forresten i? Legen sa at hvis ryggplagene blir langvarige blir jeg flyttet til kontortjeneste (vet ikke hvilken kontortjeneste). Skal snakke med prestene angående mistrivsel. Er for tiden i KPC og syns egentlig det er utrolig tøff tjeneste. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 (endret) Feltpresten er nok absolutt den rette veien for deg å gå, ikke sikkert du blir dimmet, men det kan uansett hjelpe og snakke med noen, de har som regel noen gode råd eller tanker. Endret 20. november 2014 av Bendorama Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Tror nok de lar deg gå hvis du er veldig umotivert til å fortsette. Er det virkelig så lett å dimme hvis jeg sier rett ut at jeg vil dimme pga at jeg er umotivert ? Ikke når du allerede er så langt inn i førstegangstjenesten. Disse tingene bør man ta allerede på sesjon. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Såfremst du ikke er så plaget med ryggen at du blir sykemeldt ut tjenestetiden så vil ikke det hjelpe deg. Da blir du evt bare flyttet til vakt og sikring ut tjenestetiden. Ditt sterkeste kort er å kjøre på med misstrivsel og at du ikke er motivert videre. Hvis du virkelig går inn for det så skal du nok klare å bli dimmert. Hvilket kompani er du forresten i? Legen sa at hvis ryggplagene blir langvarige blir jeg flyttet til kontortjeneste (vet ikke hvilken kontortjeneste). Skal snakke med prestene angående mistrivsel. Er for tiden i KPC og syns egentlig det er utrolig tøff tjeneste. Dropp dette med sekken om du absolutt vil dimme. Det eneste du oppnår er at de tilpasser til en kjedelig tjeneste. Ta det på at du mistrives, men du må sørge for at legen skjønner at det er en psykisk tung belastning for deg. Lenke til kommentar
KingArms Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Jeg vil anbefale å tenke seg litt om hvis man vil dimme. Det kommer jo helt an på hva du velger å gjøre siden, men i enkelte jobber er det fordelaktig å kunne vise til en fullført førstegangstjeneste, hvis du gjør det helt ok og får en god tjenesteuttalelse som de fleste som ikke skiller seg ut negativt får. Lenke til kommentar
Chaw Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 ^ Helt enig, jeg var selv i samme situasjon i rekrutten, strakk et eller annet i ryggen og ble utrolig demotivert, men hvis du bare kjører løpet ut kan det fort være du forandrer mening og liker deg bedre etter hvert. I tillegg er fint å kunne vise til fullført fgtj. (man gjør det tross alt bare en gang i livet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå