Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Selvbygd pc starter ikke alltid opp

Anbefalte innlegg

Hei

Fikk en kompis av meg til å bygge en stasjonær pc til meg. Den fungerer som oftest, men av og til vil den ikke slå seg på når jeg skrur den på. Når jeg derimot trykker restart knappen så starter den opp med en gang. Noen som vet hva problemet kan være? Har oppdatert biosen, men bør jeg resette den? Tror ikke kompisen min gjorde noe spess med bios utenom å ignorere cpu speed monitor siden jeg har vannkjøling.

Det bare irriterer meg at det skjer.. Alt ser jo egentlig ut til å fungere som normalt. Må bare trykke restart knappen av og til

https://www.netonnet.no/Customer/SharedList/33346

Windows 8.1

De gangene den ikke starter opp så hører jeg vifta gå, men skjermen er svart. Vet at jeg bør da prøve å resette biosen ifølge den ene guiden her, men hvorfor fungerer den da når jeg trykker restart knapp?

Endret av Edma89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da ville jeg begynt med å oppdatere BIOS. Beklager, leste du har gjort det. Du må gjerne prøve det andre PCIE sporet for å se om det gjør noen forskjell.

Og ja - gjerne reset BIOS og gå igjennom valgene dine. F.eks sette pcie som primær kilde (endre fra Auto).

Regner med du har utelukket muligheten for feil med skjerm, skjermkabel og utgang på skjermkort.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...