r2d290 Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Hallo Sikker og leker med tanken om at det hadde vært artig å ha et RFID-implantat som for eksempel kan programmeres til å fungere til å låse opp leiligheten min. Noen som har noen idé om hva dette koster, hvor det kan gjøres, og hvilke evt. risikoer/ulemper det innebærer? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Du kan jo sjekke med veterinærer som tilbyr dette. De setter jo slikt på hunder. Husker det var en bar som brukte dette på VIP-kunder så slapp de å legge kortet i baren. 1 Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Det er ikke tillatt å sette inn slike brikker i mennesker i Norge. En trønder har dog hatt dette som døråpner i flere år, han dro til England for å få satt inn brikken i håndleddet sitt. For å åpne døra hjemme holder han håndleddet over et område av dørkarmen, og vips er døra åpen. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 23. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2014 I all verden. Er det regler for sånt også? Men det er ikke ulovlig å ha den, bare å sette den inn? Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 Det er ikke tillatt å sette inn slike brikker i mennesker i Norge. En trønder har dog hatt dette som døråpner i flere år, han dro til England for å få satt inn brikken i håndleddet sitt. For å åpne døra hjemme holder han håndleddet over et område av dørkarmen, og vips er døra åpen. Lurer på om det ikke er en missforståelse her. Jeg kan godt tenke meg at det er forbudt å merke et menneske, mot deres vilje (personvernet), men jeg kan ikke tro det er forbudt, dersom jeg ber legen min sett et "chip" i nakken min. Kan godt hende han ikke har utstyret og opplæring, men hypotetisk kan han gjøre det. Tror jeg. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 (endret) Det er bare vetrinærer som har utstyret for å sette inn slike brikker (på kjæledyr). Vetrinærer har ikke lov å operere inn brikker på mennesker. Og sykehus, som kunne gjort det, vil nekte å operere inn noe som ikke er ment for mennesker. Så i praksis må man ut av landet for å få satt inn denne typen inplantat. Endret 23. desember 2014 av SeaLion Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 (endret) 37 kr (pluss en sprøyte med stor spiss): https://www.sparkfun.com/products/9416 Hehe nei da. Tror ikke det er noe man vil sette inn selv. Og jeg tror de som kan inplanteres skal ha et slags spesiell type glass rundt seg som kroppen ikke avstøter, ol. Og en hund blir jo ikke mer enn rundt 15 år gammel, mens et menneske blir jo en del eldre og da blir det jo også et spørsmål om levetiden på brikken, og ikke minst hvor lenge lesere for akkurat denne teknologien er tilgjengelig inn i fremtiden. Litt kjipt å ha en slik brikke i hånda hvis man 10 år frem i tid ikke lenger får kjøpt produkter som kan lese den. Endret 3. januar 2015 av flesvik Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 12. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2015 Hehe, ja godt poeng det. Ineressant å lese kommetarene likevel Du har vel rett, spørs om jeg ikke skal legge idéen på hylla. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå