HelloKjersti Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Google snekrer på et program som skal gjenkjenne motiver og kunne fortelle om det.Snart kan PC-en fortelle deg hva som er på bildet Lenke til kommentar
emero Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Hmmm.. Jeg ville nok jobbet med å få det til å fungere før jeg viste det frem. Jeg kan også lage et program som ikke fungerer og si det gjør noe det ikke helt får til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125 Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Et nevralt nettverk er millioner av prosessorer koblet sammen Dette er ikke nødvendigvis riktig, men gir nok allikevel et greit bilde av hvordan nettene fungerer. På skolen lager man for eksempel små nevrale nett som kjører i en prosess, og som består av en haug objekter (objektorientert programmering). Hmmm.. Jeg ville nok jobbet med å få det til å fungere før jeg viste det frem. Jeg kan også lage et program som ikke fungerer og si det gjør noe det ikke helt får til. Kunstig intelligens er et komplisert og pågående forskningsområde, så det er vel helt greit å vise det man har. I mindre skala kan slike nevrale nett enkelt gjenkjenne symboler for eksempel (bilde-til-tekst), så det er definitivt potensiale her. Lenke til kommentar
Zicozz Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Velkommen etter kan man vel si. Microsoft har allerede demonstrert noe lignende. De rettet kameraet mot en hund, og fikk vite at det var en hund, men også viljen rase det var. Lenke til kommentar
Orli Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Et annet bruksområdet kan være at det kan brukes som syns-tolkning for blinde og svaksynte. Legger man til funksjon for at det som beskrives kan jobbe sammen med et program som tar seg av å tolke dette om til lyd så kan dette bli veldig bra må jeg si! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå