opel1203 Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Jeg har en opel astra 1,6 1999 mod. Den går helt fint på tomgang. Men med en gang jeg gir gass; så virker det som den bare går på 3 sylinder. Dette skjedde helt plutselig. Det er gnist på alle plugger. Tips? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Vanlig feil på disse er coilpakken (den som ligger mellom kammene). Har nylig byttet min egen, samme symptomer. Lenke til kommentar
opel1203 Skrevet 19. november 2014 Forfatter Del Skrevet 19. november 2014 (endret) . Endret 19. november 2014 av opel1203 Lenke til kommentar
opel1203 Skrevet 19. november 2014 Forfatter Del Skrevet 19. november 2014 Vanlig feil på disse er coilpakken (den som ligger mellom kammene). Har nylig byttet min egen, samme symptomer. Og alikevel er det gnist på alle? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Jeg sjekket alle pluggene på min, og de så like fine ut. For sikkerhets skyld byttet jeg dem, men hadde samme feil. Sjekket med mitt Opel-verksted, og de sa at det, ut fra min beskrivelse av symptomer, var feil på coilpakken. Byttet den, alt OK, men det behøver ikke være det samme hos deg. Det kan være at en coil ikke klarer å gi gnist når turtallet øker, eller av andre årsaker, men jeg forsket ikke videre på det (siden det funket å bytte den). Jeg fant en helt ny på ebay, og betalte under 1000-lappen for delen+frakt+tollbehandlingsgebyr+moms. Tok en uke fra England. Lenke til kommentar
opel1203 Skrevet 19. november 2014 Forfatter Del Skrevet 19. november 2014 Ok,, takk for svar,, Får prøve på ebay da.. Så den kostet 2500 på mekonomen. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Ok,, takk for svar,, Får prøve på ebay da.. Så den kostet 2500 på mekonomen. Sjekk biltema også, på enkelte varer knuser de regelrett mekonomen på pris når det gjelder Opel deler. Er så enkelt at du bare taster inn reg nr og blar deg til rett produktkategori Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Tror det var 2400 på Opel. ebay er greit, forutsatt at du har tid til å vente på delen. Du bør ikke kjøre i mellomtiden (iflg mitt verksted), da uforbrent bensin kan ødelegge katalysatoren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå