Tullballj Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Skal flytte boliglånet mitt og for å gjøre dette må jeg ha underskrift av vitner. Fikk foreldrene mine til å vitne men det var ikke godt nok. Er det normalt å måtte ha vitner? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 (endret) Ja, dersom man skal slette gammelt pant og tinglyse nytt pant på samme prioritet (hvilket er den mest ryddige måten å gjøre det på, selv om det kan finnes andre måter å overføre sikkerheten på) så må man ha vitner, og de kan ikke være nærstående. Det følger av tinglysingsloven § 17 jf. tinglysingsforskriften § 3. Endret 19. november 2014 av Herr Brun 1 Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 19. november 2014 Forfatter Del Skrevet 19. november 2014 Hvem kan det være da? Jeg finner ikke noen som kan skrive under. Har jo masse nære forestående. Gikk på posten og spurte men de ville ikke skrive under. Den gamle banken min var stengt... trodde det var lett å flytte lån jeg. Er jo så masse arbeid... Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Har du ingen kolleger eller venner? Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Stikk innom politistasjonen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Har du jobb? Studerer du? Spiller du på et fotballag eller lignende? Det er kun dine nærmeste venner som ikke kan vitne, og du har sikkert noen venner som ikke er så nære. Ellers kan vel som oftest banken hjelpe deg med dette. 1 Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 19. november 2014 Forfatter Del Skrevet 19. november 2014 Jo, men jeg fikk inntrykk av at det ikke skal være noen kjente. Har egentlig ikke så lyst til å få noen jeg kjenner til å skrive under lånepapirene mine da jeg ikke vil at folk skal vite noe om min personlige økonomi. Jeg kan gå på postkontoret eller i en annen bank sant? Lurte også på vitner der samboeren min skal skrive under. Er det greit å bruke de samme to vitnene der eller må det to nye vitner? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Foreslår at du spør banken om disse tingene, jeg tipper de kan svare deg. De trenger vel heller ikke bevitne mer enn selve underskriften på pantedokumentet? Det gir ikke så mye innsyn i din privatøkonomi, og er uansett offentlig så fort det er tinglyst uansett. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Jeg har fått folk som jobba i banken til å være vitne. Møtte opp sammen med hun jeg skulle signere sammen med, og de så vi gjorde det sammen. 1 Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 19. november 2014 Forfatter Del Skrevet 19. november 2014 Banken jeg skal bytte til ligger i Oslo og jeg befinner meg i Bergen. Kan jeg gå i banken min her og få hjelp når jeg skal bytte den banken ut? Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 19. november 2014 Forfatter Del Skrevet 19. november 2014 Foreslår at du spør banken om disse tingene, jeg tipper de kan svare deg. De trenger vel heller ikke bevitne mer enn selve underskriften på pantedokumentet? Det gir ikke så mye innsyn i din privatøkonomi, og er uansett offentlig så fort det er tinglyst uansett. Låneopplysningene står på dette dokumentet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå