Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Vanskelig hjemmeeksamen i verdibasert ledelse

Anbefalte innlegg

Jeg går økonomi og ledelse 2. året og på madag fikk vi en hjemmeeksamen i faget. Synes det er vanskelig å lage denne besvarelsen i form av en rapport :hmm: . Og hvis det er noen som kan komme med gode tips hva hva jeg bør ta med i teksen hadde det vært så flott :green: Jeg er veldig usikker på hva jeg bør ta med, er redd for å ikke besvare oppgaven rett. Derfor tenker jeg at jo flere synespunkter jeg har jo bedre! :)

Oppgave 1

Dere er innleid som konsulenter i en bedrift som ønsker å innføre verdibasert ledelse. Oppdraget er å presentere et faglig begrunnet opplegg som ledelsen kan bruke for å forberede organisasjonen på dette. Arbeidet skal oppsummeres i en rapport til toppledelsen. Rapporten skal inneholde følgende:

• Fordeler bedriften kan oppnå med verdibasert ledelse

• Forslag til framgangsmåte for å diagnostisere organisasjonsverdier

• Forslag til framgangsmåte for å endre eller utvikle eksisterende organisasjonsverdier

• Forslag til en kommunikasjonsplan for å formidle verdiene internt og eksternt

Alle forslag i rapporten skal være faglig begrunnet i pensumlitteraturen. Dere tar selv de forutsetninger dere mener er nødvendig i forhold til bedriften.

Endret av pandora
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...