Gå til innhold

Display port v1.2 15 meter kabel


Kiseijuu

Anbefalte innlegg

Har behov for 4 stykk 15 meter Display port kabler v1.2.

 

Det skulle vise seg å være vanskelig å finne frem i kabeljungelen der ute. Enten så er det umulig å finne ut kvaliteten og DP versjonen eller så er prisen på kabelen latterlig høy. Det er veldig viktig at kabelen leverer det den skal ifølge krav spesifikasjonene til DP v.1.2

http://www.av-cables.dk/displayport-kabler/premium-high-end-displayport-kabel-15-m.html

Noen som har forlag på kabelprodusent eller nettbutikk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisjakt fant ingen i alle fall. Nå er vel ikke DP 1.2 laget for stort mer enn 5m originalt etter hva jeg kan huske. Og det trengs nok en del skjerming og høy kvalitet på kabelen for å klare 15m samtidig som den har så høy båndbredde / frekvens. :)

 

Så noe stort billigere enn den i linken er jeg spent på om du klarer å finne. Personlig så har jeg hatt store problemer med at over 10m lange Dual-Link DVI kabler detter ut, eller gir pikselfeil svært lett. Eller rett og slett ikke funker. Dette pga. den høye frekvensen og det økte behoved for gode ledere og svært god skjerming.

 

Det vil derfor raskt kunne bli behov for å bruke optiske metoder for å få lange avstander på en slik hastighet, og da vil prisen skyte i taket.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Prisjakt fant ingen i alle fall. Nå er vel ikke DP 1.2 laget for stort mer enn 5m originalt etter hva jeg kan huske. Og det trengs nok en del skjerming og høy kvalitet på kabelen for å klare 15m samtidig som den har så høy båndbredde / frekvens. :)

 

Så noe stort billigere enn den i linken er jeg spent på om du klarer å finne. Personlig så har jeg hatt store problemer med at over 10m lange Dual-Link DVI kabler detter ut, eller gir pikselfeil svært lett. Eller rett og slett ikke funker. Dette pga. den høye frekvensen og det økte behoved for gode ledere og svært god skjerming.

 

Etter hva jeg har funnet så skal Displayport 1.2 støtte opp til 15 meter uten signaltap og uten bruk av repeater/extender funksjoner. Problemet er jo å finne en skikkelig kabelprodusent som leverer dette, uten å gjøre den tåpelig dyr.

 

 

Tror jeg har bestemt meg å finne en mellomløsning til DP 1.3 er ute.

Lenke til kommentar

Ok. Har bare lest på nettet at de oppga 16 fot som maks. Men men uansett, hva er egentlig problemet med kabelen i linken? Syntes det virka som en finfin kabel jeg, til ganske grei pris også. :)

 

Problemet er at jeg vet ikke om det er "riktig" pris siden jeg ikke finner noen å sammenligne med. Foretrekker også Norsk nettbutikk om det lar seg gjøre. Tenkte jeg derfor skulle prøve lykken i forumet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...