Heisanhei Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Hei!Skal starte fra begynnelsen. Jeg kjøpte en pc hos expert for 1,5mnd siden, til 9500,- Jeg brukte den i noen dager, var topp fornøyd med denne. Den hadde dog lufting under, så tenkte kanskje det ble litt upraktisk i lengden da jeg ofte har pc i fanget. Jeg benyttet meg deretter av 30 dagers åpent kjøp, og byttet til en tilsvarende pc med lufting på siden.Nå har jeg brukt denne nye pc'n i 3 uker, og sliter med at det står i et dårlig nettverkskort som jeg IKKE er fornøyd med, Jeg har kommet frem til at jeg var mest fornøyd med den første pc'n jeg kjøpte. Er det da umoralsk av meg å "bytte" tilbake til den første pc'n ved å benytte meg av 30 dagers åpent kjøp for andre gang?Man har jo 30 dagers åpent kjøp fordi man ønsker at kunden skal være 100% fornøyd. 1 Lenke til kommentar
mr.wolf Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 (endret) Tror ikke expert tenker så mye på hva som er moralsk riktig overfor kundene sine. Så ikke tenk på at det skal Være moralsk riktig du heller, benytt deg av rettighetene dine. Ikke synes jeg det du vurderer er moralsk uriktig heller. Endret 19. november 2014 av mr.wolf 1 Lenke til kommentar
Heisanhei Skrevet 19. november 2014 Forfatter Del Skrevet 19. november 2014 Ja, ser den. Jeg bare føler litt at jeg "utnytter" en flott ordning, fordi jeg tydeligvis er en "vinglepetter" Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Er det ikke for sånne ting man har denne ordningen da, at man kan kjøpe, teste og levere tilbake om man ikke er fornøyd? 2 Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Det kan godt hende at 30 dagers åpent kjøp gjelder fra du kjøpte den første artikkelen, ikke fra dato du bytter til deg senere artikkel? Usikker på dette, men dersom du kan bytte og bytte på den 29.de dagen så kan du jo i praksis fortsette å bytte så lenge du gidder .. 2 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Det er kun nettkjøp man med loven på sin side kan kreve 14 dagers returrett (og ny returrett gjelder fra du får eventuelt ny vare, da du også kan få pengene igjen og dermed gjøre et helt separat kjøp). Men om man utnyttet ordningen, og butikken ser at du gjør det, så kan de nok på et tidspunkt finne på å nekte deg flere returer, eller i det minste opplyse om at varen ikke har noen bytterett. Ikke at jeg tror det er noe problem overhode å gjøre det to ganger. ^^ Lenke til kommentar
grenness Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Det er bare å kjøre på: http://www.expert.no/om-expert/service-og-support/kjoepsvilkaar/#Angreogreturrett Åpent kjøp betyr her (i følge dem selv) at du får pengene tilbake. De får tilbake varen av deg, ergo annuleres kjøpet. Nytt kjøp er nytt kjøp, og 30-dagers-kalenderen nullstilles. Når det gjelder moralen må du nesten gå i deg selv... ;-) Men å gjøre dette gjerne 3-4 ganger inntil du finner den PC-en som passer deg ser jeg ingen (moralske) problemer med, det er jo heller ikke slik at Expert (eller Elkjøp, eller andre som opererer med Åpent kjøp) taper voldsomt mye penger, de selger varene på nytt men med noe redusert pris, men stort sett alltid vil jeg tro med litt fortjeneste igjen - og en annen kunde får kjøpe en PC til redusert pris :-) Om veldig mange "misbruker" dette så vil jeg tro Expert og de andre vil endre på vilkårene (som de har full rett til, da de her går utover det Forbrukerkjøpsloven krever - selvsagt bortsett fra 'fjernhandel', da, som påpekt over her). Lenke til kommentar
Heisanhei Skrevet 19. november 2014 Forfatter Del Skrevet 19. november 2014 Takk for gode innspill alle sammen! Det blir nok til at jeg bytter tilbake. Så lenge det ikke er et "mandagsprodukt" neste gang, så skal jeg la expert få være i fred en god stund Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Bytt tilbake du, ingen i butikken som bryr seg OM du føler for å være ekstra grei kan du spørre om du kan få tilbake den maskina du har levert inn om den ikke er solgt. Da blir butikken glad, ikke nevn nettverkskortet, ender det bare med at du får hele "verksted-rette-fella". Lenke til kommentar
Heisanhei Skrevet 19. november 2014 Forfatter Del Skrevet 19. november 2014 Ja, nei skal ikke si noe om nettverkskortet har ikke tid til å vente flere uker nå i eksamenstida Lenke til kommentar
madammim Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Dette minner meg litt om han kineseren som hadde kjøpt buisiness-billett Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 (endret) har en kammerat som jobber på elkjøp og han har opplevd dette før, og han har ofte spurt kunden i slikt tilfellet om det er greit at han får tilbake den varen han først byttet inn for da slipper de og gi deg enda en ny data. for da ender de andre opp som Demo varer og må selges billigere. Ikke det at en vanlig ansatt bryr seg noe særlig om det for han får samme lønn uansett hvor mange varer som ender opp som demo men det gjør det litt lettere for de som evt får høre av sjefen av at de er lei demovarer og tap Endret 25. november 2014 av Eriksendrul 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå