wirrumsen Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 - Hadde jeg betalt ut pakken og sendt Multicom en epost, så hadde jeg sluppet gratis unna. - Siden jeg tok minste motstands vei og bad posten om å sende direkte i retur for å unngå regnskapskrøll (og å vente 3 mnd på pengene mine) så får jeg regningen. Jeg skrev også at det står i salgsvedtektene, men minner om dette bildet her. Litt service må man som butikk måtte påregne å yte mot kundene sine: Litt service? Du har altså ingen forståelse for at de faktisk har en del utgifter med denne pakken din, selv om du valgte "minste motstands vei"? De skal først behandle ordren din, pakke den, sende den (med betaling av frakt), motta den (og betale returfrakt), pakke den ut og legge den tilbake på lager. Alt dette koster, og du forventer altså at de skal ta dette tapet selv? Eller er problemet selve gebyret på 300 kroner eller hva det er? Og du er fullt enig i at du selv skal betale selve fraktkostnadene? Jeg er uansett fullt enig med Multicom. Du har ikke gjort noen henvendelse til de, annet enn å klage. Du har ikke lest salgsbetingelsene. I stedet forventer du at Multicom tar tapet selv om du prøver å utnytte angreretten til fulle (og "way beyond"). 2 Lenke til kommentar
Aspiranten Skrevet 28. november 2014 Forfatter Del Skrevet 28. november 2014 (endret) Hei wirrumsen. De hadde fått utgiftene sine uansett, hvis du skjønner. Det hadde faktisk blitt enda flere utgifter dersom jeg hadde betalt ut pakken, for det koster en del penger å regnskapsføre bankoverføringer, papirer og dokumenter ift. utbetaling av penger til kunder. Den jobben sparte jeg Multicom for. Det eneste jeg burde ha gjort er å ha sendt de en epost hvor det står: "Hei, jeg benytter angreretten." Nesten litt morsomt at du mener det kvalifiserer til å benytte angreretten til "way beyond".Men ok, MPX.no har 45 dagers retur så det er der jeg handler neste gang. Eneste grunnen til at jeg prøvde Multicom nå er at MPX kun har 92 serien til LSI på lager, mens jeg ville ha den nyere 93 serien. Endret 28. november 2014 av Aspiranten 1 Lenke til kommentar
ThomasJL Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Beklager å si det, men det å sende pakken i retur i et postpunkt blir de ofte registrert som nektet mottatt. Det er akkurat det samme som at den ikke er hentet. Om du ikke hadde hentet den etter to uker eller fått den sendt tilbake med engang har ingenting å si. Det betyr ingenting hva du sparte de for, for det er er en tjeneste de er pliktig å utføre om de skal selge oss som forbrukere en vare. Har ikke så mye til overs for Multicom, men du hadde fått samme konsekvens hos alle andre. 5 Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Youre not wrong, youre just ... Det kan godt hende jeg er frustrert. Jeg bestilte tross alt et lagerført RAID kort i september og jeg fikk det først i november, og da fungerte det ikke engang, så jeg måtte bestille storebroren som koster 50% mer. Jeg har fremdeles ikke mottatt pengene fra returen av det første kortet, så jeg er trygg på at det var riktig avgjørelse å sende pakken i retur før jeg betalte den ut. Man kan ikke betale med kredittkort hos Posten og dermed har man 0% konkursbeskyttelse dersom Multicom, Supersmart, Dustinhome, Amentio eller andre stryker med mens man venter i månedsvis på utbetaling av pengene de skylder en. Sportsbutikkene på nett har betydelig bedre service enn det Multicom har utvist her. Som oftest får man minimum 30 dagers angrerett så jeg vil ikke påstå at angreretten er noe vi er bortskjemt med i Norge. Det har man som oftest i utlandet også. Det som gjør angreretten unik er at den også tvinger de dårlige butikkene med elendig service til å måtte tenke på forbrukerens rettigheter. Slik er det ikke i utlandet. Der er det bare de gode butikkene som har gode returordninger og som tenker på forbrukeren. Det er også derfor de har vokst seg store. Veldig store. Nei det er du som har feil. Slutt og dum deg ut. 3 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Herre fred. Ingen er enig med deg, trådstarter. Vanligvis er det et tegn på at man bør tenke om igjen. Også her. 2 Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Hei wirrumsen. De hadde fått utgiftene sine uansett, hvis du skjønner. Det hadde faktisk blitt enda flere utgifter dersom jeg hadde betalt ut pakken, for det koster en del penger å regnskapsføre bankoverføringer, papirer og dokumenter ift. utbetaling av penger til kunder. Den jobben sparte jeg Multicom for. Det eneste jeg burde ha gjort er å ha sendt de en epost hvor det står: "Hei, jeg benytter angreretten." Nesten litt morsomt at du mener det kvalifiserer til å benytte angreretten til "way beyond". Men ok, MPX.no har 45 dagers retur så det er der jeg handler neste gang. Eneste grunnen til at jeg prøvde Multicom nå er at MPX kun har 92 serien til LSI på lager, mens jeg ville ha den nyere 93 serien. Nei de ville ikke fått utgift på returporto, siden den skal du dekke selv ved angrerett. Du følger ikke riktig prosedyre for angrerett, og da må du betale for dumskapen. 1 Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 (endret) Det hadde faktisk blitt enda flere utgifter dersom jeg hadde betalt ut pakken, for det koster en del penger å regnskapsføre bankoverføringer, papirer og dokumenter ift. utbetaling av penger til kunder. Den jobben sparte jeg Multicom for. Jeg forstår at dette kan virke litt uforståelig. Men faktum er at Multicom har flere utgifter ved at du ikke henter pakken, enn om du benytter angreretten på riktig måte. Om du velger å benytte angrerett, får du hos de fleste (alle?) forhandlere et returnummer som du skal merke pakken med. Når Multicom får denne pakken i retur, ligger all informasjon om kunde, vare osv... inne i systemene deres på dette nummeret, og alt ordnes med et tastetrykk. Det tar derfor mye kortere tid for de enn om de får inn en umerket pakke, og kun har avsenders navn. De må da søke opp avsender i kunderegisteret, åpne pakken, søke etter varen i vareregisteret, registrere den inn på lager, lage en manuell kreditering til kunde (om varen er betalt allerede) osv... Med andre ord, en del mer jobb og arbeidstimer (=penger) går med på dette. I tillegg skal du som avsender av en vare på angrerett betale returporto. Når du bare ber posten sende pakken tilbake, må Multicom betale returporto. På grunn av alt dette tar Multicom et gebyr på ca 150 kroner (pluss gebyr for returporto på 150) for denne jobben. Endret 28. november 2014 av Molekylet 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå