Gå til innhold

[Løst] Trenger råd om hva jeg skal gjøre med min Alienware m18x r2

frozenalien

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg kjøpte min Alienware M18X R2 06.02.13. Sist jeg skulle slå på maskinen kom det røyk ut av tastaturet, i området 1-tallet. Etter det jeg hørt er det stor sannsynlighet for at det er hovedkortet som er ødelagt. Nå får jeg ikke slått på dataen i det hele tatt. Garantien gikk ut 06.02.14 så garantien fra Dell har gått ut. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg regner med en reparasjon vil være meget dyr. Har tenkt litt på om jeg skal ringe Dell å forlenge garantien, for å så ringe en uke senere å si at dataen er ødelagt. Jeg kan jo også skrive en klage å kreve ny data/reparasjon i følge 5-års garantiloven, men vil ikke dette koste mye i egenandel?

Setter pris på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi snakker om 5 års reklamasjonsrett på hovedkort ikke garanti, med mindre dell tilbyr det.

Hvis det er viften som har gått i stykker å har brent med seg hovedkortet eller mye støv spørs om du har en god sak her, du skal få opplyst hvor mye kostnader det vil bli før reprasjonen startes.

Eller skal det gå på garanti.

Lenke til kommentar

Hej frozenalien

Så længe problemet ikke skyldes en selvforskyldt fysisk skade, er dette naturligvis dækket af din 5-årige reklamationsret (så længe maskinen er købt som et privat køb).

Send mig dit servicetag i en privat besked, så ser jeg med glæde nærmere på sagen.

Med venlig hilsen

Karina Hansen

Dell | Social Media & Communities Professional

Følg os på Twitter: @DellLytter

• Liker 3
Lenke til kommentar

Vi snakker om 5 års reklamasjonsrett på hovedkort ikke garanti, med mindre dell tilbyr det.

Hvis det er viften som har gått i stykker å har brent med seg hovedkortet eller mye støv spørs om du har en god sak her, du skal få opplyst hvor mye kostnader det vil bli før reprasjonen startes.

Eller skal det gå på garanti.

Har sett på vifta og den så fin ut. Var en del støv, men ikke i nærheten av for mye. Takk for info.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...