frozenalien Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Hei. Jeg kjøpte min Alienware M18X R2 06.02.13. Sist jeg skulle slå på maskinen kom det røyk ut av tastaturet, i området 1-tallet. Etter det jeg hørt er det stor sannsynlighet for at det er hovedkortet som er ødelagt. Nå får jeg ikke slått på dataen i det hele tatt. Garantien gikk ut 06.02.14 så garantien fra Dell har gått ut. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg regner med en reparasjon vil være meget dyr. Har tenkt litt på om jeg skal ringe Dell å forlenge garantien, for å så ringe en uke senere å si at dataen er ødelagt. Jeg kan jo også skrive en klage å kreve ny data/reparasjon i følge 5-års garantiloven, men vil ikke dette koste mye i egenandel? Setter pris på svar. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Vi snakker om 5 års reklamasjonsrett på hovedkort ikke garanti, med mindre dell tilbyr det. Hvis det er viften som har gått i stykker å har brent med seg hovedkortet eller mye støv spørs om du har en god sak her, du skal få opplyst hvor mye kostnader det vil bli før reprasjonen startes. Eller skal det gå på garanti. Lenke til kommentar
DellCare Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Hej frozenalien Så længe problemet ikke skyldes en selvforskyldt fysisk skade, er dette naturligvis dækket af din 5-årige reklamationsret (så længe maskinen er købt som et privat køb). Send mig dit servicetag i en privat besked, så ser jeg med glæde nærmere på sagen. Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter 3 Lenke til kommentar
frozenalien Skrevet 19. november 2014 Forfatter Del Skrevet 19. november 2014 Vi snakker om 5 års reklamasjonsrett på hovedkort ikke garanti, med mindre dell tilbyr det. Hvis det er viften som har gått i stykker å har brent med seg hovedkortet eller mye støv spørs om du har en god sak her, du skal få opplyst hvor mye kostnader det vil bli før reprasjonen startes. Eller skal det gå på garanti. Har sett på vifta og den så fin ut. Var en del støv, men ikke i nærheten av for mye. Takk for info. Lenke til kommentar
Helm Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Så flott å observere Dell tilby service på et nettforum, allerede minutter ettter at et problem er beskrevet. Lenke til kommentar
frozenalien Skrevet 20. november 2014 Forfatter Del Skrevet 20. november 2014 Så flott å observere Dell tilby service på et nettforum, allerede minutter ettter at et problem er beskrevet. Ja det er fantastisk! Trodde ikke at dette skulle gå så fort. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Dell har en veldig god service. Har selv hatt 2 stk Dell laptoper, og knall service hver gang. Jeg vil absolutt anbefale å kjøpe den 2-års garantien de har, koster litt mer, men er verd hver krone. Har du problemer, kommer de hjem til deg og fikser det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå