Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

XP holder internetttilkoblingen aktiv

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig skiftet fra Windows 2000 til XP, og har litt problemer med måten XP behandler internetttilkoblingen min. Jeg bruker nemlig en ISDN-router over LAN. Denne routeren kobler seg fra automatisk dersom trafikken opphører. 2000 hadde ingen problemer med dette, og tilkoblingen stengte en stund etter jeg sluttet å surfe. XP derimot liker tydeligvis å sende datapakker nå og da slik at tilkoblingen holder seg oppe (en venn av meg mente dette var fordi XP var "spyware-deluxe" ;) , men la oss ikke komme inpå det nå, det blir off-topic). Jeg har prøvd forskjellige instillinger, både Internet Connection Wizard, og Network Setup Wizard (til de som har tenkt til å kommentere wizardbruken: jeg må jo fortelle XP hvor internettet skal komme fra på en eller annen måte, må jeg ikke?). Det siste jeg har prøvd var å fortelle XP at jeg ikke hadde noe nettverk i det hele tatt, men internett er tilgjengelig fordet, og datapakkene fortsetter ut.

Dette kan bli ganske dyrt etterhvert, for den eneste løsningen jeg har funnet på dette så langt er å disable LAN-connection'en hver gang jeg er ferdig på internett, og det kommer jeg garantert til å glemme nå som jeg er blitt vant til at routeren legger på for meg.....

Vet noen en løsning på hvordan jeg kan få XP til å slutte å bruke internettet uten at jeg ønsker det?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...