handuet Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Jeg har nylig skiftet fra Windows 2000 til XP, og har litt problemer med måten XP behandler internetttilkoblingen min. Jeg bruker nemlig en ISDN-router over LAN. Denne routeren kobler seg fra automatisk dersom trafikken opphører. 2000 hadde ingen problemer med dette, og tilkoblingen stengte en stund etter jeg sluttet å surfe. XP derimot liker tydeligvis å sende datapakker nå og da slik at tilkoblingen holder seg oppe (en venn av meg mente dette var fordi XP var "spyware-deluxe" , men la oss ikke komme inpå det nå, det blir off-topic). Jeg har prøvd forskjellige instillinger, både Internet Connection Wizard, og Network Setup Wizard (til de som har tenkt til å kommentere wizardbruken: jeg må jo fortelle XP hvor internettet skal komme fra på en eller annen måte, må jeg ikke?). Det siste jeg har prøvd var å fortelle XP at jeg ikke hadde noe nettverk i det hele tatt, men internett er tilgjengelig fordet, og datapakkene fortsetter ut. Dette kan bli ganske dyrt etterhvert, for den eneste løsningen jeg har funnet på dette så langt er å disable LAN-connection'en hver gang jeg er ferdig på internett, og det kommer jeg garantert til å glemme nå som jeg er blitt vant til at routeren legger på for meg..... Vet noen en løsning på hvordan jeg kan få XP til å slutte å bruke internettet uten at jeg ønsker det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå