Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1473821&su=A296E65D-6603-45AB-9CD8-E38E1045167B er 500 watt nok? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Går nok fint, men var jeg deg hadde jeg kjøpt en med mer power for fremtiden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 (endret) Går nok fint, men var jeg deg hadde jeg kjøpt en med mer power for fremtiden. Har du en du kan anbefale? Endret 19. november 2014 av Slettet-8OkEXm Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Denne bør være et greit kjøp om du etter hvert skal ha flere / kraftigere komponenter , samtidig har den lang levetid... https://prisguiden.no/produkt/seasonic-m12-ii-evo-750w-217777 Lenke til kommentar
Holmgren Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Ser at det er mange her som kommer med påstander om hva du trenger, så jeg gjorde matten for deg her: http://extreme.outervision.com/PSUEngine Maskinen din trekker 313W på peak. En PSU på 400W er nok å gå på til at du ikke sliter den ut. Med 500W klarer du to graffikort av din type, så 500W PSU er mer enn nok for deg både i dag og i framtiden. Det eneste unntaket er dersom du skulle skaffe deg 2 strømsultne grafikkort i framtiden, da kan det tenkes at 600W eller 650W kan bli aktuelt, uansett ikke mer. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Du kan ikke klokke med det hk om jeg ikke tar feil Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Ser at det er mange her som kommer med påstander om hva du trenger, så jeg gjorde matten for deg her: http://extreme.outervision.com/PSUEngine Maskinen din trekker 313W på peak. En PSU på 400W er nok å gå på til at du ikke sliter den ut. Med 500W klarer du to graffikort av din type, så 500W PSU er mer enn nok for deg både i dag og i framtiden. Det eneste unntaket er dersom du skulle skaffe deg 2 strømsultne grafikkort i framtiden, da kan det tenkes at 600W eller 650W kan bli aktuelt, uansett ikke mer. Nå er det litt forskjell på en jalla kvalitets psu som ikke greier å levere innenfor 12V spesifikasjonene og en slitesterk Seasonic på 750W, og når man har såpass mye å gå på ( snakk om 50% belastning max ) så vil man ta det igjen på lavt støynivå og mer stabile spenninger over tid. Om man ikke leser tabellene så leverer trolig TS sin valgte psu på 500W 11.09V på 12V og har et støynivå på hele 42db under 300W belastning som vil være innenfor det du har beregnet at TS kommer til å forbruke. Nå tar jeg forbehold om at dette kan være fikset i rev 2.0 , men per dags dato har jeg ikke sett en eneste test av den nye revisjonen og de eneste endringene er trolig at man har kun en 12V rail nå isteden for 2. Coil Whine er også et problem som ser ut til å dukke opp litt hyppigere når strømforsyningen belastes innenfor visse verdier , min observasjon på dette fenomenet er at det oppstår ved en belastning som er rundt 75% til 90% ca (og kan forsvinne helt når man går mot maks) , men dette er kun på de PSU'ene jeg har hatt til rådighet selv så det er sikkert et stort slingringsmonn her også. Lenke til kommentar
medkorki Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Hva skal du gjøre om PC din skulle være først spørsmål Hovedkort ikke passer med CPU. K versjon kan overklokkes men om Z chipset hovedkort.. 500 W er nok, men du må se på kvalitet av strømforsyning. Lenke til kommentar
Holmgren Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Hva skal du gjøre om PC din skulle være først spørsmål Hovedkort ikke passer med CPU. K versjon kan overklokkes men om Z chipset hovedkort.. 500 W er nok, men du må se på kvalitet av strømforsyning. Det er tilbud på K versjonen av CPUen, så den koster mindre enn den vanlige. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Problemet som medkorki sikkert tenker på, er at 4690K er devil's Canyon brikkene, som offisielt ble først støttet på z97-platformen. MSI B85-G43 har etter et google-søk fått ny BIOS oppdatering som støtter prosessoren. Problemet er om verjsonen du kjøper ikke har denne BIOSen, så er det ikke sikekrt du får startet maskinen, og følgelig ikke mulighet til å oppdatere. Så det blir en sjanse å ta i bunn og grunn. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 meh.. Kanskje jeg heller skal opte på en mac mini eller en HP/ Fujitsu ferdigbygget pc. Koster litt mer og får ikke samme ytelse, men garanti om noe skulle gå galt og ferdigbygd. Hassle-free! Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Høres ut som en elendig idé, garanti på delene har du uansett. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Det eneste unntaket er dersom du skulle skaffe deg 2 strømsultne grafikkort i framtiden, da kan det tenkes at 600W eller 650W kan bli aktuelt, uansett ikke mer Jeg trekker lett over 900W, så ikke kom å fortell meg at 600W er nok! ... Nå er ikke dette like relevant i dag med GTX 9xx, men jeg ville nå anbefalt 750 - 850 W for systemer med mer enn ett skjermkort. Så har man litt å gå på, og PSU slipper å ligge på max belastning hele tiden. Dette får man for rundt 1000-lappen og det er det verd i en spillmaskin, ca. 10% av budsjettet (for et standard oppsett). Problemet er om verjsonen du kjøper ikke har denne BIOSen, så er det ikke sikekrt du får startet maskinen, og følgelig ikke mulighet til å oppdatere. Det skulle gått ann å enkelt sjekke hvilken BIOS kortene leveres med. Garantert får man B85 brikkesett i dag som ut-av-boksen støtter Hassell Refresh. Disse kan man klokke på også, så tiden hvor man MÅ ha kombinasjonen Z97 + K prosessor er over. Jeg lurer på om flashback funksjon (altså oppdatering av BIOS uten å ha PC påslått) på et HK fungerer selv om i utgangspunktet CPU ikke støttes Det er kanskje ikke så interessant , fordi rimeligere hovedkort (H81, B85...) har vel ikke denne funksjonen uansett. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 (endret) https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1475515&su=3D122235-8487-484E-A473-502B1104E5F8 nytt build idag. Er det riktig kjøler eller må cpuen vannkjøles? Endret 22. november 2014 av Slettet-8OkEXm Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Kjøleren kan fint kjøles med 212EVO ja, men hadde brukt 100,- på en 4790K når forskjellen er så liten, så har du mulighet til å oppgradere uten å kjøpe nytt senere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Kjøleren kan fint kjøles med 212EVO ja, men hadde brukt 100,- på en 4790K når forskjellen er så liten, så har du mulighet til å oppgradere uten å kjøpe nytt senere. Trodde "K" var for overklokkere Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Kjøleren kan fint kjøles med 212EVO ja, men hadde brukt 100,- på en 4790K når forskjellen er så liten, så har du mulighet til å oppgradere uten å kjøpe nytt senere. Trodde "K" var for overklokkere Det er det, men overklokking er ikke som i gamle dager da du måtte ha noe forkunnskap for å gjøre det. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 I tillegg burde TS kjøpe seg enten et 770 (som kun koster ca 200kr mer) og få langt mer ytelse eller vurdere et 290 som kan konkurrere mot et 970 til ca 2490kr. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 NB!! I7 4790 er treigere på stock enn 4790K Derved så tjener du ca 0.4Ghz Oc fra fabrikk 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Setter stor pris på tilbakemeldinger fra folket. Tanken bak dette bygget er at pcen skal kunne kjøre tunge programer, spille av hd filmer, surfe multiple tabs etc. Og kunne spille litt.. Har ikke så mye peiling på hvor mye ytelse jeg trenger til det så valgte en kraftig prosessor og forhåpentligvis nok minne. Hadde egentlig lyst på en ny Mac da jeg har hatt det de siste syv årene og tenkte en mac mini, men for den prisen de skal ha for toppmodellen og ytelsen man får er latterlig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå