CasterAnd Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Så, prøver så godt jeg kan å lære mer om nettverk.Eksempel: Jeg har fått tak i et IPv6 /64 subnet. Hvordan tar jeg i bruk adressene? Hvordan får jeg resten av verden til å finne fram til mine servere?Hvordan forholder jeg meg til ISP'en min om å ta i bruk adressene?I tillegg: Hvordan kan serverne mine vises som min egen ISP? I f.eks Speedtest står det gjerne noe alá "Get" eller "Bayonette", eller "Telenor", som ISP. Hvordan kan jeg "endre" det?Sikkert noen som merker at jeg kan minimalt om routing o.l. Kan en del om nettverk, men IP-adresser og hvordan det store systemet fungerer er egentlig totalt fjernt for meg.Man slutter aldri å lære Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Du har "fått" ett /64 nett? Høres veldig rart ut. I utgangspunktet mener jeg det deles minimum ut /48 nett. Uansett så må du skaffe deg en peering partner som er villig til å advertere ditt subnet ut mot sine peering partnere igjen. Dette blir typisk gjort via bgp, jeg kjenner ikke til noen privat personer som har dette. Via tunnell providere som hurricane electric eller sixxs kan du få tildelt egne /48 nett som de ruter(og du kan dele inn i /64). Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 19. november 2014 Forfatter Del Skrevet 19. november 2014 Du har "fått" ett /64 nett? Høres veldig rart ut. I utgangspunktet mener jeg det deles minimum ut /48 nett. Uansett så må du skaffe deg en peering partner som er villig til å advertere ditt subnet ut mot sine peering partnere igjen. Dette blir typisk gjort via bgp, jeg kjenner ikke til noen privat personer som har dette. Via tunnell providere som hurricane electric eller sixxs kan du få tildelt egne /48 nett som de ruter(og du kan dele inn i /64). Det var et eksempel Takk uansett ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå