blomster124 Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Hvorfor velger en forfatter å skrive om dyr som snakker, istedet for mennesker? Hvordan påvirker det oss lesere? Veldig dårlig formulert, men håper dere skjønner Lenke til kommentar
blomster124 Skrevet 18. november 2014 Forfatter Del Skrevet 18. november 2014 Jeg mener hvorfor det blir brukt som ett virkemiddel.. f.eks at det skal gjøre oss mere oppmerksomme på hva et dyr vil si, og derfor leser vi fortellingen... skjønner? Så jeg mener ikke sånn rent praktisk hvorfor, men hvilken effekt det har på oss lesere, Lenke til kommentar
steinar88 Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Virkemiddel?? har gjerne lyst til å høre mere hva du har å si! jeg kjønner virkelig ikke va du mener... Lenke til kommentar
blomster124 Skrevet 18. november 2014 Forfatter Del Skrevet 18. november 2014 Virkemiddel?? har gjerne lyst til å høre mere hva du har å si! jeg kjønner virkelig ikke va du mener... Hvorfor velger forfattere å bruke dyr i historiene sine? F.eks han som fant opp Donald Duck... hvorfor en and? hvorfor ikke bare ett menneske? Lenke til kommentar
9kelt Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Hva har du røyket nå da? Mennesker har vel alltid ilagt dyr menneskelige egenskaper, i hvertfall i fantasien. Kanskje fordi de er et mysterium; de snakker jo ikke og er ganske sære... Det som vi ikke forstår fascinerer oss gjerne :-D Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Virkemiddel?? har gjerne lyst til å høre mere hva du har å si! jeg kjønner virkelig ikke va du mener... Hvorfor velger forfattere å bruke dyr i historiene sine? F.eks han som fant opp Donald Duck... hvorfor en and? hvorfor ikke bare ett menneske? Fordi han bor i Andeby vel. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 (endret) De har fått til å kommunisere med Aper via tegnespråk, men var etter hva jeg forstod fortsatt ganske sære, og relativt lite snakkesalige. Ikke hadde de noe de lurte på heller. Endret 19. november 2014 av Andrull Lenke til kommentar
mr.wolf Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 (endret) Blir jo ganske sterke karakterer og personligheter. Hvis man vil ha en lat figur så kan man bruke en skilpadde, vil man ha en morsom figur så kan man bruke en ape, kråke er sleip, løve kan f.eks være klok osv. Endret 19. november 2014 av mr.wolf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå