software Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Jeg har prøvd Maluuba, skyvi, assistant og den som allerede er på Note 4. Jeg syns at alle er dårlige på å forstå hva jeg sier. Den som følger med Note 4 er best, men den er treg. Det jeg bruker mest er å få den til å ringe og sende sms i bilen, men det hadde vært kult om den kunne gjøre mere som å skrive i kalenderen osv. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 (endret) Google Now og S Voice. Begge forhåndsinstallert på mobilen din. Antar den du har prøvd er S Voice? S Voice og Google Now kan skrive i kalenderen, mener jeg. Og mye annet moro. Endret 18. november 2014 av Slai Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Ellers har du jo Iris da, som du kan snakke med hvis du skulle føle deg ensom... Lenke til kommentar
Merko Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Du kan evt bruke Google Now i sammen med Tasker, så lage dine egne "kommandoer". Du kan da enkelt spille inn slik som du normalt uttaler det. Om Google Now hører det anderledes, så gjør ikke det noe, da du allerede har programmert den settningen til et eller annet uansett. På den måten forstår den plutselig veldig godt norsk Lenke til kommentar
toth Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 (endret) Google Now fungerer kjempefint - men dog kommandoer bare på engelsk(søk fungerer på norsk). Set alarm, make appointment, remind me, osv osv.. Siri takler vel heller ikke kommandoer på norsk? Endret 19. november 2014 av toth Lenke til kommentar
software Skrevet 19. november 2014 Forfatter Del Skrevet 19. november 2014 Jeg skal prøve google now litt mere, takk for svar og linker Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Synes Google Now fungerer ganske bra. Største problemet er vel uttale av norske navn når man skal si hvem man skal ringe/sende til. 1 Lenke til kommentar
software Skrevet 19. november 2014 Forfatter Del Skrevet 19. november 2014 Enig, har prøvd den litt nå og den har absolutt potensiale, men norske navn var litt vanskelig ja. Lenke til kommentar
toth Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Fungerer norske navn på Siri da? Lenke til kommentar
software Skrevet 20. november 2014 Forfatter Del Skrevet 20. november 2014 Fungerer norske navn på Siri da? Jeg har en kamerat som har Iphone og det virker ihvertfall bedre med norske navn på hans telefon enn min. Lenke til kommentar
toth Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Fungerer norske navn på Siri da? Jeg har en kamerat som har Iphone og det virker ihvertfall bedre med norske navn på hans telefon enn min. ..men hvis man fortsatt må si "tøør-jay" for å ringe "Terje" så er det likevel ganske ubrukelig Desverre blir vi sjeldent prioritert her i Norge på språk. Dog skal det sies at Google har fin norsk talegjenkjenning og du kan importere kontaktlisten - men setter du google now på norsk vil du ikke få snakkende svar tilbake eller kunne bruke kommandoer - man må altså velge, søk+ringing/diktering på norsk, eller avansert søk og kommandoer på engelsk. Lenke til kommentar
toth Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Nå har jeg undersøkt litt, og man kan enkelt tillegge kontakter kallenavn/roller som deretter fungerer fint med Google Now - si f.eks "Call my father" - Now vil spørre "say the name", si "father" - Now vil nå spørre "who is your father?" - trykk på "velg kontakt", finn din far, og velg. Fra da blir din far lagret med "kallenavnet" father. Du kan gjøre det samme med "dad" eller "mom", trenger bare være et engelsk ord, ikke et spesifikt familieforhold. "girlfriend" eller "my baby" fungerer også. Etter dette kan du si: OK Google - call my mom Og den ringer kontakten du har knyttet til. Du kan også ha norsk som sekundærspråk selv om du har English(US) som hovedspråk, du kan da søke på norsk. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 (endret) Eller kombinere med tasker, men blir jo ikke 100% uansett nei... Kanskje sett Google now til norsk og s voice til engelsk for kommandoer osv? Endret 21. november 2014 av Slai Lenke til kommentar
toth Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Se min edit i forrige post - man kan ha et primær og et(eller flere) sekundærspråk, og google lytter og tolker da hvilket du snakker til enhver tid - på norsk vil du kunne søke enkelt, snakker du engelsk kan du kjøre kommandoer Lenke til kommentar
Slai Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Ikke værst. Da funker det jo "greit". Lenke til kommentar
software Skrevet 16. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2015 Takk for tipset "toth" funket kjempebra Jeg bruker bluetooth mye i bilen, og nå er google now blitt oppdatert så du kan gå inn på innstillinger og velge at google now skal fungere med voice command når skjermen er av også. Google now e bjutifull nu Lenke til kommentar
toth Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 Takk for tipset "toth" funket kjempebra Jeg bruker bluetooth mye i bilen, og nå er google now blitt oppdatert så du kan gå inn på innstillinger og velge at google now skal fungere med voice command når skjermen er av også. Google now e bjutifull nu Får du det til gjennom bilens stemmestyring også? I min bil(Audi) virker det ikke som talekommandoene jeg gir bilen sendes videre til telefonen, men kun slås opp mot bilens interne system og telefonbok. Lenke til kommentar
software Skrevet 20. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2015 Takk for tipset "toth" funket kjempebra Jeg bruker bluetooth mye i bilen, og nå er google now blitt oppdatert så du kan gå inn på innstillinger og velge at google now skal fungere med voice command når skjermen er av også. Google now e bjutifull nu Får du det til gjennom bilens stemmestyring også? I min bil(Audi) virker det ikke som talekommandoene jeg gir bilen sendes videre til telefonen, men kun slås opp mot bilens interne system og telefonbok. Jeg har dessverre ikke bluetooth integrert i bilen. Jeg bruker plantronics headset, men neste bil skal absolutt ha bluetooth. Jeg har brukt det noen dager nå og det virker som "ok google" aktivering med låst skjerm ikke fungerer like bra hele tiden. Litt ergelig, men håper det kommer noen nye oppdateringer etterhvert. Lenke til kommentar
toth Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 Takk for tipset "toth" funket kjempebra Jeg bruker bluetooth mye i bilen, og nå er google now blitt oppdatert så du kan gå inn på innstillinger og velge at google now skal fungere med voice command når skjermen er av også. Google now e bjutifull nu Får du det til gjennom bilens stemmestyring også? I min bil(Audi) virker det ikke som talekommandoene jeg gir bilen sendes videre til telefonen, men kun slås opp mot bilens interne system og telefonbok. Jeg har dessverre ikke bluetooth integrert i bilen. Jeg bruker plantronics headset, men neste bil skal absolutt ha bluetooth.Jeg har brukt det noen dager nå og det virker som "ok google" aktivering med låst skjerm ikke fungerer like bra hele tiden. Litt ergelig, men håper det kommer noen nye oppdateringer etterhvert. om det kan være relevant for det du opplever tror jeg ikke "OK Google" virker gjennom eksterne mikrofoner, så hvis telefonens mic er langt unna med støy imellom kan det være problemet? Lenke til kommentar
software Skrevet 21. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2015 Takk for tipset "toth" funket kjempebra Jeg bruker bluetooth mye i bilen, og nå er google now blitt oppdatert så du kan gå inn på innstillinger og velge at google now skal fungere med voice command når skjermen er av også. Google now e bjutifull nu Får du det til gjennom bilens stemmestyring også? I min bil(Audi) virker det ikke som talekommandoene jeg gir bilen sendes videre til telefonen, men kun slås opp mot bilens interne system og telefonbok. Jeg har dessverre ikke bluetooth integrert i bilen. Jeg bruker plantronics headset, men neste bil skal absolutt ha bluetooth.Jeg har brukt det noen dager nå og det virker som "ok google" aktivering med låst skjerm ikke fungerer like bra hele tiden. Litt ergelig, men håper det kommer noen nye oppdateringer etterhvert. om det kan være relevant for det du opplever tror jeg ikke "OK Google" virker gjennom eksterne mikrofoner, så hvis telefonens mic er langt unna med støy imellom kan det være problemet? Du kan velge at lyden skal høres igjennom bluetooth og det fungerer strålende når jeg holder inne den store knappen nederst på note 4 som gjør at google now starter. Og av og til fungerer det når telefonen er låst, det kan godt hende at det er relatert til bluetooth. Jeg syntes google now fungerer utrolig bra og på mange søk så leser stemmen opp svarene (flybilletter, fotballresultater osv), håper derfor at det kommer oppdateringer etterhvert som løser problemet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå