Aijfi Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Kjøpte en Asus USB AC53 på impuls da jeg måtte få min stasjonære på nett umiddelbart. Dette gjorde jeg for litt over en uke siden. Har irritert meg over produktet siden. Problemet er at den faller ut nå og da, og når den faller ut, så kan det gå 10-20-30 minutter før jeg får forbindelse igjen. Som regel når jeg starter pc´en fra hvilemodus eller etter den er vært skrudd av, så bruker jeg lang tid på å få forbindelse. Jeg tar ut og inn USB adapteren og plutselig fungerer den igjen. Om det er fordi jeg tar den ut og inn er uvisst. Det har også skjedd at den ikke har forbindelse, så når jeg har gått ut av rommet og inn igjen etter en halvtime så er internett på. Den finner nettet mitt, men når jeg prøver å logge meg på så sier den at jeg taster inn feil passord, noe jeg ikke gjør. Da bruker jeg ASUS sin programvare for å logge meg på. Prøver jeg å logge meg på nettet via Windows sin standard, så står det bare at den ikke kan opprette forbindelse. Ringte ASUS, og fikk en mot normalt uhøflig og lite hjelpsom kar på tråden som sa at det ikke var noe galt med produktet, men at det måtte være maskinen min. Han nevnte noe om å tilbakestille USB´en, fordi det kan bli en slags forstyrrelse (man kan ikke forvente at en helt vanlig borger som bruker PC til å betale regninger og lese VG skal kunne dette). Men jeg har forsøkt å avinstallere og installere driver til USB uten at dette har fungert. Har lest at andre har hatt samme problem, jfr. komplett.no og mpx.no. Håper på hjelp! Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Her kan det jo være mange feilkilder: - Feil på enheten. - Dårlig ruter. - Problem med drivere. - Problemer med Windows generelt. - Problemer med strømstyringen på USB etter hvilemodus. - Forstyrrelser fra nabonettverk. Sjekk med f.eks. WiFi Aanlyzer eller inSSIDer. - Dårlig signal. Prøv å flytte på enheten. Hvis USB-saken sitter i maskinen, prøv å bruk kabel/holder for å få den unna kabinettet. Lenke til kommentar
Aijfi Skrevet 19. november 2014 Forfatter Del Skrevet 19. november 2014 Her kan det jo være mange feilkilder: - Feil på enheten. - Dårlig ruter. - Problem med drivere. - Problemer med Windows generelt. - Problemer med strømstyringen på USB etter hvilemodus. - Forstyrrelser fra nabonettverk. Sjekk med f.eks. WiFi Aanlyzer eller inSSIDer. - Dårlig signal. Prøv å flytte på enheten. Hvis USB-saken sitter i maskinen, prøv å bruk kabel/holder for å få den unna kabinettet. Feil på enheten: Ja det mener jeg kan være en nærliggende årsak. Har lest om flere som har hatt samme problem. Så fikser ikke dette seg snart så vil jeg levere tilbake produktet. - Dårlig router: Kan jo være. Har en Time Capsule fra Apple. (denne typen: http://www.cnet.com/products/apple-time-capsule-summer-2011/). Den er jo også en ekstern harddisk, så kunne sikkert hatt en som bare er dedikert router. - Problem med drivere: Installert nyeste driver til ASUS. Det samme gjelder USB driver. - Problemer med Windows generelt. De jeg har lest om, som har samme problem bruker også Windows 8.1. Kanskje det kan være noe der. Men er uansett like langt når jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med det. - Problemer med strømstyringen på USB etter hvilemodus: Mulig. Har null peiling her. - Forstyrrelser fra nabonettverk. Sjekk med f.eks. WiFi Aanlyzer eller inSSIDer. Laster ned inSSIDer i dette øyeblikk. Skal se hva jg får ut av det. - Dårlig signal: Når jeg først har internett så er signalet sterkt som abre det. Helt fullt, eller 4 av 5. Lenke til kommentar
Aijfi Skrevet 19. november 2014 Forfatter Del Skrevet 19. november 2014 Her kan det jo være mange feilkilder: - Feil på enheten. - Dårlig ruter. - Problem med drivere. - Problemer med Windows generelt. - Problemer med strømstyringen på USB etter hvilemodus. - Forstyrrelser fra nabonettverk. Sjekk med f.eks. WiFi Aanlyzer eller inSSIDer. - Dårlig signal. Prøv å flytte på enheten. Hvis USB-saken sitter i maskinen, prøv å bruk kabel/holder for å få den unna kabinettet. her er for øvrig skjermbilde fra inSSIDer. Nå skjedde det samme igjen. Plutselig står det "begrenset tilgang", og jeg mister internett forbindelsen. Men etter 15 minutter kom det tilbake. Lenke til kommentar
Aijfi Skrevet 19. november 2014 Forfatter Del Skrevet 19. november 2014 Oppdaterte programvare ved bruk av Eir-port verktøy. Hadde glemt det... Da får jeg dette opp etter å ha installet den ferdig. Lenke til kommentar
Aijfi Skrevet 19. november 2014 Forfatter Del Skrevet 19. november 2014 Oppdaterte programvare ved bruk av Eir-port verktøy. Hadde glemt det... Da får jeg dette opp etter å ha installet den ferdig. Den faller fortsatt ut... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå