TanteEdgar Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Har hatt pcen min i et par år sånn ca, og har fra dag 1 hatt problemer med den. Problemet er at plutselig, heilt tilfeldig og uavhengig av situasjon, vil mus og tastatur klikke totalt. Pcen skriver GGGGGGGGGGGGGGG i det uendelige om man trykker på et skrivefelt f.eks adresselinjen i internett, samt at musen vil markere ikoner på samme måte som når man holder inne SHIFT, altså om du trykker på et ikon og så et annet lengre oppe/nede på skrivebordet/mappen, vil alt mellom de to ikonene også merkes. Alle koblinger du trykker på i nettleseren åpnes i nye vinduer, samt at alle tastene på tastaturet får heilt andre funkjoner eller bokstaver enn normalt. Kan rable i vei på tastaturet og då skjer masse ting eg aldri har sett før, tydeligvis blir de fleste knappene tildelt ein snarvei til ein eller annen funksjon som man sikkert vanligvis må bruke ein tastecombo for å aktivere. Er klar over at dette er et snodig problem, og ingen eg har spurt har hørt om dette før, har levert inn komponenter og faktisk heile pcen til Komplett, men då fungerte den selvfølgelig perfekt.... På ein annen side: den eineste komponenten som ikkje har blitt byttet på garntien, er CPU. Absolutt alt annet er blitt byttet ut på garantien. Mistenker derfor CPU, men den har blitt testet ok av Komplett tidligere. Problemet har også variert i symptomene, til å begynne med var det bare ein og annen blåskjerm, deretter begynte mus/tastatur problemet, et par blåskjermer innimellom der igjen, men blåskjermene har eg ikkje sett til på lenge lenge. Pcen fungerte også veldig bra i et års tid inntil no nylig då den har blitt heilt forferdelig og klikker nesten daglig. Har selvfølgelig testet med mange typer tastatur og mus uten at problemet forsvant. Aner ikkje ka eg skal gjøre for å fikse dette, vurderer å ta meg ein biltur og lempe pcen utav bilen i fart. Hadde sikkert gjort det allerede om ikkje for at faenskapen veier 35kg+ Hjelp? Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Bruker du trådløst usb mus og tastatur? Har du prøvd med kablet mus og tastatur? Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 18. november 2014 Forfatter Del Skrevet 18. november 2014 Bruker du trådløst usb mus og tastatur? Har du prøvd med kablet mus og tastatur? Har aldri brukt trådløst før. Kun kablet. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Ok. Så du bruker altså kablet tastatur. Og problemet oppstår med kablet tastatur. Og det oppstår med flere forskjellige kablete tastaturer. Er det usb eller ps2 tastatur? Hvis usb, er problemet både med bruk av usb2 og usb3 port? Har du reinstallert os? Du sier alt utenom cpu er byttet, er også hardisk byttet? I såfall, ble os klonet eller reinstallert da? Egentlig så hadde jeg ventet og ønsket at du kunne skrive litt mer utfyllende i første post om hvilken hw du har, så hadde det vært unødvendig å stille alle disse spørsmålene. Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 18. november 2014 Forfatter Del Skrevet 18. november 2014 Intel i7 2700k Radeon 7970 3gb 32gb Corsair Dominator ddr3 Asus MAximus V Extreme Intel 335 240gb SSD Seagate 3tb hdd 750W strømforsyning Reinstallert os 4-5 ganger, tastatur og mus er usb, har testet alle portene, både usb 2 og 3 Win7 Ultimate Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Har du installert chipsetdrivere? Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 18. november 2014 Forfatter Del Skrevet 18. november 2014 Har oppdatert driverene til alle komponentene opptil fleire ganger. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Har du overklokket noe, nå eller tidligere? Har du prøvd med kun en minnebrikke i? Prøvd med først en brikke alene, hvis fortsatt feil prøvd med en annen brikke alene, prøvd i forskjellige minneslotter? Har du gått gjenom bios, sett at alt er standard/normalt der? Tenker spesielt på minneinnstillinger, rett spenning osv. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Hvilken bios versjon har du? Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 18. november 2014 Forfatter Del Skrevet 18. november 2014 Har prøvd både med og uten overklokking (ferdig klokkingsoppsett som aktiveres i medfølgende programvare) Ram testing og diverse er gjort både av meg og Komplett, har ikkje rørt innstillingene til ram. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Hvordan har du maskinen nå, overklokket eller standard? Du sier du har testet ram, mener du type memtest eller det jeg sa i forrige post om å bruke kun en brikke av gangen? Generelt ved feilsøking så er det best å gjøre maskinen så enkel som mulig, fjerne komponenter, stille alt til standard osv. Har du innebygd grafikk så ville jeg fjernet skjermkortet også. Så, har du prøvd med kun en rambrikke, innebygd grafikk og alt på standard, samt undersøkt nøye innstillingene i bios for minne, at de er riktig stilt, og gjort alt dette samtidig? Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 18. november 2014 Forfatter Del Skrevet 18. november 2014 Den er overklokket no, problemet oppstod før overklokkingen ble gjort, har tilbakestilt og klokket litt fram og tilbake får å sjekke om dette hjalp, men det ser ut til å bety fint lite. Ram-testene har eg gjort med 1 og 1 brikke, har ikkje innebygd grafikk (som eg veit om). Regner med Komplett gjorde alle tester som burde gjøres når de hadde pcen inne. De var iaffal så nøye at de fant feil og byttet all rammen og HK. Skal sjekke gjennom Asus programvaren, meiner man kan få opp biosinstillinger og diverse der. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 (endret) BIOS innstillinger gjøres i BIOS, ikke i windows. Go Figure. Menne .. alvorlig. Hvis du hadde maskinen inne på Komplett (hvor du tydeligvis kjøpte den), de fant feil og byttet HK og minne. Du får igjen maskinen og den er fortsatt helt random ubrukelig. Kan du ikke da kontakte Komplett på nytt? Endret 18. november 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 18. november 2014 Forfatter Del Skrevet 18. november 2014 Dette ser ut som ram-greier.... Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 18. november 2014 Forfatter Del Skrevet 18. november 2014 BIOS innstillinger gjøres i BIOS, ikke i windows. Go Figure. Menne .. alvorlig. Hvis du hadde maskinen inne på Komplett (hvor du tydeligvis kjøpte den), de fant feil og byttet HK og minne. Du får igjen maskinen og den er fortsatt helt random ubrukelig. Kan du ikke da kontakte Komplett på nytt? Har spurt dem om de har ein anelse om ka det kan være, de ville selvfølgelig ikkje svare skikkelig siden de ikkje har fått sett på pcen, men han i helpdesken mumlet såvidt om hovedkortet. Men mulig han bare tenkte høgt... De skal få ta ein titt på den hvis eg ikkje finner utav dette snart, men feilen må jo forsvinne til slutt når eg snart har byttet heile pcen.... Vurderer å bare kjøpe ny cpu for då er ALT byttet. Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 18. november 2014 Forfatter Del Skrevet 18. november 2014 Her er fra biosen. Har siste utgave av bios. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Jeg ser at cpu voltage står på manual mode. Skal ikke den stå på auto? Kan du velge auto på den linjen som heter cpu voltage og nå står på manual mode? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 (endret) Jeg ser at cpu voltage står på manual mode. Skal ikke den stå på auto? Kan du velge auto på den linjen som heter cpu voltage og nå står på manual mode? Iallfall ingen vits å ha den på Manual Mode med Manual Value til auto Nøyaktig hvilke brikker er det du har? http://www.corsair.com/en-us/memory/dominator?testedvoltage=1.65| Har du forsøkt 1,65V på de? Har du forsøkt 1,1V på PCH? Har du lekt rundt litt med manual vcore? Endret 19. november 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 19. november 2014 Forfatter Del Skrevet 19. november 2014 http://www.corsair.com/en-us/dominator-with-dhx-pro-connector-1-5v-32gb-dual-channel-ddr3-memory-kit-cmp32gx3m4x1600c10 Eg har ikkje turt å røre ein dritt i bios før, då går alt garantert til helvete. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 http://www.corsair.com/en-us/dominator-with-dhx-pro-connector-1-5v-32gb-dual-channel-ddr3-memory-kit-cmp32gx3m4x1600c10 Eg har ikkje turt å røre ein dritt i bios før, då går alt garantert til helvete. Nei. Er bare å ta ut CMOS-batteriet så resettes BIOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå