€tt@n Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Hei allesammen, Jeg har et GTX 780 TI Classified KingPin. Hatt det nå i ca. 3 uker. Den siste tiden har jeg begynt å få DirectX error "GetDeviceRemovedReason". Nå har problemet blitt så kraftig at jeg ikke klarer å spille ferdig ett eneste map av BF4. Jeg mistenkte at det kunne være BF4 så testet med BF3 også. Der tar det litt lenger tid før feilen kommer opp men den kommer der også. Kjøpte et 2 mnd'er brukt 780TI Classified brukt på finn. Det slet jeg med fra begynnelsen av. Derfor tok jeg det med til Digital Impuls i Oslo hvor de tok det inn og testet det. Det var ikke stabilt, og da de hadde ikke flere igjen av den typen så fikk derfor KinPin. Kan jeg virkelig ha så uflaks at dette kortet også er defekt? Som sagt så har jeg ikke hatt kortet så lenge så har enda ikke forsøkt å klokke det. Kortet krasjer derfor på stock med normal bios. Hva tror dere? Er det noe jeg kan gjøre/teste for å finne ut om det faktisk er GPU'en som sliter? Takker for svar på forhånd Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Hva med å kjøre noen runder Valley benchmark og se om det skjer noe mer kortet? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 har du det stock? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 har du det stock? Han nevner vel nederst i teksten at det er stock kort og stock bios Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Kortet krever jo litt strøm da , sikker på at strømforsyningen din er kraftig nok og stabil? Det beste er nok å dra tilbake til DI og få sjekket der. Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 19. november 2014 Forfatter Del Skrevet 19. november 2014 Kortet er på stock som jeg skrev ja. PSU er XFX 850W ProSeries XXX Link: http://hexus.net/tech/reviews/psu/46501-xfx-850w-proseries-xxx-semi-modular-bronze-psu/?&key=1349951145 Ville tro at den skulle klare et av disse kortene greit nok. Skrudde av Ambient Occulsion i siste test-økt i går og da fikk jeg faktisk ikke DX error. Dog fikk ikke spilt et helt map bare 10-15 min. Skal teste litt mer i kveld også før jeg evt. tar det med til DI i morgen. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 (endret) Du kan jo teste å klokke ned kortet og cpu en smule , prøv med 25% da dette vil belaste både hovedkort og psu litt mindre og gjøre det lettere å feilsøke. I utgangspunktet skal du ha en god psu , men viktig å feilsøke på denne også da de fleste produsentene har litt feilprosent og det er ikke gøy når man får ymse problemer man ikke helt kan sette fingeren på. Andre tester som kan være grei å kjøre er jo en minnetest (memtest86+) , en ordentlig runde med prime95 flerkjernet utgave ((64bit) for å nevne noen. Blir spennende å finne ut hvor feilen ligger , per dags dato setter jeg en finger på disse komponentene i denne rekkefølgen : 1: Skjermkort. 2 : Ustabil strømforsyning? 3 : Hovedkort. 4 : Minne. 5 : En eller annen komponent (lydkort , usb enhet ) som lager krøll. Edit : Du bør selvsagt teste med andre spill enn BF4... Endret 19. november 2014 av Malvado Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Har du prøvd om dette hjelper. http://answers.ea.com/t5/Battlefield-4/BF4-DirectX-function-GetDeviceRemovedReason-failed-with-dxgi/td-p/1663657/page/10 Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 19. november 2014 Forfatter Del Skrevet 19. november 2014 Takker for svar. Testet tidligere i dag og kom meg ikke igjennom første graphics test i Firestrike uten å få artifacts. Krasjet som regel av dx error i nr2. Ringte forklarte situasjonen med at dette var kort nr 2. Stakk ned dit, teknikeren testet kortet umiddelbart og han fikk også feil med sin maskin. De ga meg Asus GTX 980 Strix DCIIOC istedet. Dønn stabilt i hele kveld med gaming Maks temp (stock) under lange økter 70C og idle (vifter av) 35C. Veldig fornøyd med det nye kortet og spesielt med hvordan DI løste situasjonen. Lykkelig gamer igjen :D Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 19. november 2014 Forfatter Del Skrevet 19. november 2014 For de som lurer. Tok noen kjappe runs på litt overcloking. Gikk intervall +100 / +150 / +200. Når jeg var på +200 så begynte det så vidt med litt artifacts i Firestirke. Uten å røre volt så klarer den nye ugla mi +180 på kjernen som gir 1508MHz boost. Ganske så gøy med tanke på at kortet aldri øker viftehastigheten over 1000RMP / 70C under load http://www.3dmark.com/fs/3268163 Natta Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Bra du fikk det til, og 980 er over klokking villig. Bruker og mye mindre strøm. Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 20. november 2014 Forfatter Del Skrevet 20. november 2014 Ja utrolig happy med løsningen og spesielt med kortet. Gleder meg til å fin-tune overklokken, samt se litt hva minnet klarer. Ser veldig mange som klarer 7,8 - 8,2 på minnet noe som er veldig moro. Ikke minst gleder jeg meg til å få testet ut MFAA i BF4 Storfornøyd så langt kan jeg si Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 20. november 2014 Forfatter Del Skrevet 20. november 2014 DI er kongebutikk Helt klart Etter hvordan de løste denne (eller rettere sagt disse) saken(e) med først 780 TI Classified / 780 TI Classified KingPin som begge var defekte så har jeg bare ros å si om DI og de som jobber der. Når jeg forklarte at dette var kort nr. 2 tok teknikeren det inne med en gang jeg kom til butikken og testet det mens jeg ventet. Alt i alt; Strålende service, folkene kan det de selger og de er kjappe og behjelpelig med å finne en god løsning for deg og ditt behov. Komme til å handle mye mer derfra i fremtiden! Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 20. november 2014 Forfatter Del Skrevet 20. november 2014 Må bare si WOW så fornøyd jeg er med det nye kortet 2 timer gaming i BF4 med MFAA aktivert = 2x MSAA i spillet (som forøvrig ser heeeelt nydelig ut så ) så kjører kortet helt stabilt på 1508MHz (faktisk boost) på kjernen uten å røre volt 1.212v. Maks temp 74C med maks viftehastighet 1290RPM / 51% som er helt lydløst selv når jeg tar av headsettet. 125 fps (capped) stabilt hele tiden i 1080p. Beste oppgraderingen jeg har gjort på leeenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå