Gå til innhold

Kjøttmeis ... .

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott bilde av meisen Albert. Dus og fin bakgrunn med en farge som jeg ikke har sett før hos deg.

Det du skriver om fugleartene som er på besøk er likt som hos meg. Det har vært enorme mengder med spurv så 25 - kilossekkene med frø går unna :) håper dompapen stikker innom snart.

Hilsen Olav

Hei, Olav.

Tusen takk for hyggelig kommentar ! :)

Bakgrunnsfargen på "hagefuglene" skifter med årstidene, og en liten endring av kameravinkel kan gi nye sjatteringer.

Dompap er etterlengtet her også, for hittil har det ikke lyktes å få tatt gode bilder av denne fargesterke fuglen, som for øvrig er kjent for sin ekstremt dårlige hukommelse :)

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Hei Albert !

Nydelig kjøttmeis med fine farger.

Skal jeg få til noe slikt må jeg rigge kameraet på stativ og bruke mobilen som fjernkontroll.

Var i går nede ved den lokale elven og tok noen bilder ,da jeg oppdaget en liten fugl .Tenkte da på fossekallen , men denne var mer grå med litt rødskjær i fjærdrakten. Synd den var så kjapp og liten at jeg ikke fikk noen bilder av den.

Vennlig hilsen

Alec

Lenke til kommentar

Hei Albert !

Skal jeg få til noe slikt må jeg rigge kameraet på stativ og bruke mobilen som fjernkontroll.

Var i går nede ved den lokale elven og tok noen bilder ,da jeg oppdaget en liten fugl .Tenkte da på fossekallen , men denne var mer grå med litt rødskjær i fjærdrakten. Synd den var så kjapp og liten at jeg ikke fikk noen bilder av den.

Vennlig hilsen

Alec

Hei, Alec.

Fuglen du nevner, kan ha vært en gjerdesmett, men det er bare usikker gjetning.

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Hei Albert !

Vennlig hilsen

Alec

Hei, Alec.

Vennlig hilsen

Albert.

Hei Albert !

Var inne på wikipedia og sjekket , og ut fra bildet der var det sannsynligvis en gjerdesmett.

En liten og meget kjapp krabat.

Vennlig hilsen

Alec

Lenke til kommentar

Hei Albert !

Vennlig hilsen

Alec

Hei, Alec.

Vennlig hilsen

Albert.

Hei Albert !

Var inne på wikipedia og sjekket , og ut fra bildet der var det sannsynligvis en gjerdesmett.

En liten og meget kjapp krabat.

Vennlig hilsen

Alec

Hei igjen, Alec.

Jeg kan bekrefte at gjerdesmett er kjapp, - de gangene vi har sett den nær fórplassen, har det ikke vært mulig å få tatt et brukbart bilde ! :)

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...