Gå til innhold

Sette opp mail på SEt610

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her har du en veldig grei oversikt over hvordan du kan sette opp mail med NetCom (bruker den jeg også), og det funker som bare det. Du kan enten velge å bruke oppsettet for GPRS, eller GSM. Jeg bruker GPRS, har ikke prøvd GSM-oppsettet, funker sikkert det også

Link: http://www.abc.no/nyetjenester/epost_oppsett_T610.htm

Vet du forresten om hva det koster å sende en e-post? Blir det med GPRS at man betaler for hvor mye man sender og med GSM hvor lenge man er oppkoblet, eller en fast pris pr. email?

Lenke til kommentar
Vet du forresten om hva det koster å sende en e-post? Blir det med GPRS at man betaler for hvor mye man sender og med GSM hvor lenge man er oppkoblet, eller en fast pris pr. email?

Tror det stemmer ja. Og i Norge er visstnok GPRS-prisen såpass stor at GSM vil lønne seg for e-post-oppsett, mens GPRS egner seg bedre for "surfing" og slikt som tar lang tid. (det er imidlertid kun et rykte jeg har hørt)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cfOgpBusmt

du betaler for antall bytes. ikke for antall mail e.l. trenger jo heller ikke ha mail fra netcom, for at det skal funke..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cfOgpBusmt

*gurgle* får omformulere det da.. de fleste pop3 mailservere kan nås fra mobilen i netcoms nett. før var det litt problemer med å nå noen (inkl den jeg bruker) men dette ser det ut til å være ornings på nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cfOgpBusmt

i grove trekk kan man si at imap er en server basert løsning, hvor man kan velge hvilke meldinger man vil lese, og laste ned de meldingene, mens pop3 henter ned alle uleste. enkelt forklart. sjekk http://www.webopedia.com/ hvis du vil vite mer :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cfOgpBusmt

vet ikke om netcom har imap server. de fleste pop servere har navn pop.server.com og da imap servere imap.server.com.. jeg bruker start.no og de støtter både imap og pop. (imap blir veldig ofte brukt i webmail-løsninger)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...