Leetrune Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Trenger hjelp tiøl å sette opp mail.. (me noob) Lenke til kommentar
caluna Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Her har du en veldig grei oversikt over hvordan du kan sette opp mail med NetCom (bruker den jeg også), og det funker som bare det. Du kan enten velge å bruke oppsettet for GPRS, eller GSM. Jeg bruker GPRS, har ikke prøvd GSM-oppsettet, funker sikkert det også Link: http://www.abc.no/nyetjenester/epost_oppsett_T610.htm Vet du forresten om hva det koster å sende en e-post? Blir det med GPRS at man betaler for hvor mye man sender og med GSM hvor lenge man er oppkoblet, eller en fast pris pr. email? Lenke til kommentar
Leetrune Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 hakke anelse Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Vet du forresten om hva det koster å sende en e-post? Blir det med GPRS at man betaler for hvor mye man sender og med GSM hvor lenge man er oppkoblet, eller en fast pris pr. email? Tror det stemmer ja. Og i Norge er visstnok GPRS-prisen såpass stor at GSM vil lønne seg for e-post-oppsett, mens GPRS egner seg bedre for "surfing" og slikt som tar lang tid. (det er imidlertid kun et rykte jeg har hørt) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cfOgpBusmt Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 du betaler for antall bytes. ikke for antall mail e.l. trenger jo heller ikke ha mail fra netcom, for at det skal funke.. Lenke til kommentar
caluna Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 du betaler for antall bytes. ikke for antall mail e.l. trenger jo heller ikke ha mail fra netcom, for at det skal funke.. Nei, men man kan ikke ha hvilkensomhelst mailkonto heller. Hotmail og Yahoo fungerer jo ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cfOgpBusmt Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 *gurgle* får omformulere det da.. de fleste pop3 mailservere kan nås fra mobilen i netcoms nett. før var det litt problemer med å nå noen (inkl den jeg bruker) men dette ser det ut til å være ornings på nå. Lenke til kommentar
caluna Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Hva er egentlig forskjellen pa Imap og Pop3? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cfOgpBusmt Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 i grove trekk kan man si at imap er en server basert løsning, hvor man kan velge hvilke meldinger man vil lese, og laste ned de meldingene, mens pop3 henter ned alle uleste. enkelt forklart. sjekk http://www.webopedia.com/ hvis du vil vite mer :-) Lenke til kommentar
caluna Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Vet du om det går ann å bruke NetCom mail på imap? Eller vet du om noen e-post kontoer man kan bruke imap på? Imap virker bedre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cfOgpBusmt Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 vet ikke om netcom har imap server. de fleste pop servere har navn pop.server.com og da imap servere imap.server.com.. jeg bruker start.no og de støtter både imap og pop. (imap blir veldig ofte brukt i webmail-løsninger) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå