Gå til innhold

Gjelder striper eller skilt "mest"?

Gerog

Anbefalte innlegg

Jeg mistet nettopp lappen av å kjøre i 79 i 50 sonen med 3km/t til min fordel, altså blir det 76. (1km/t for mye for å beholde lappen, dammit!)

Tingen er at; senere så la jeg merke til at veioppmerkingen viser 60 eller over(9m lange striper, 3m mellomrom) der jeg kjørte for fort, grunnet at de nettopp hadde byttet fra 60 til 50 sone der.

Er det mulig å klage på dette på en eller annen måte? Hadde vært evig digg å få tilbake lappen igjen! :D

Edit: Takk for svar :)

Endret av Gerog
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skilt gjelder over merking

Hmm...så det er ingen måte det kan gå til min fordel?

Jeg synes ikke synd på deg. Uansett om fartsgrensen er 50 eller 60, har du allikevel kjørt altfor fort. Har du tenkt over noen gang hvorfor disse grensene er satt? Tettbebyggelse for eksempel?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke synd på deg. Uansett om fartsgrensen er 50 eller 60, har du allikevel kjørt altfor fort.

Jeg skal ikke forsvare det at han kjørte for fort, men jeg vil bare nevne at du ikke vet noe om saken annet enn det han har skrevet. Fartsgrensen kan noen ganger være satt veldig lavt, det er ikke unormalt i dette landet. Han brøt loven, ja, men du vet ingenting om hvor og når. Jeg syntes det er for dumt å komme med sånne kommentarer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke synd på deg. Uansett om fartsgrensen er 50 eller 60, har du allikevel kjørt altfor fort.

Jeg skal ikke forsvare det at han kjørte for fort, men jeg vil bare nevne at du ikke vet noe om saken annet enn det han har skrevet. Fartsgrensen kan noen ganger være satt veldig lavt, det er ikke unormalt i dette landet. Han brøt loven, ja, men du vet ingenting om hvor og når. Jeg syntes det er for dumt å komme med sånne kommentarer.

Det er riktig. Jeg vet ikke mer enn det han har skrevet. Men hvis det var en nødsituasjon på noen måte, så han måtte fort frem, ville det vel vært naturlig å fortelle det, for å begrunne hvorfor.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det finnes det omtrent ingen gode grunner for heller, og hadde han hatt en god grunn for det, så hadde han nok ikke letet etter årsaker for å kunne "mildne" politiets avgjørelse om beslagleggelse av førerkortet.

For da hadde det nok heller ikke endt på denne måten her, så jeg støtter opp om Hermosa sitt svar.

Lave fartsgrenser er der av en årsak, og det er faktisk bare noe vi alle må akseptere, uansett hva vi måtte synes om det, hvor det er, tidspunkt etc.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Her er det å sjekke om all skilting er lovlig og sånt som gjelder.

Det er krav til skiltenes synlighet (hvor lang distanse før skiltene du kan se de), at det skal være skilt på begge sider av veien ved endring i fartsgrense mm.

Jeg kjenner til et tilfelle der 70 i 40-sona ble til forenklet forelegg etter at man kunne vise til feil på skilting ETTER fotoboksen vedkommende ble tatt i.. (Var der 50-skilt på kun en side av veien, det ble derfor antatt at man var i 50-sone)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når folk tenker på hva som er riktig fartsgrense på et sted tenker de nok først og fremst på hvordan det føles å kjøre der. Og veldig ofte føles det som om du kunne kjørt mye fortere og fortsatt hatt kontroll, men hva hvis du kjører av veien? Fartsgrensene er ikke bare til for optimale forhold, snarere tvert imot. Greit nok at man stort sett klarer å holde 90 langs en vei, og det føles helt udramatisk, men er grøfta like imøtekommende?

Spekulerer du i å kjøre akkurat så fort at du ikke mister lappen synes jeg uansett kjøreferien er deg vel unt. ;)

Endret av Isbilen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spekulerer du i å kjøre akkurat så fort at du ikke mister lappen synes jeg uansett kjøreferien er deg vel unt. ;)

Hvis du spekulerer i å kjøre akkurat så fort at det ikke er ulovlig synes jeg uansett ei bot vil være på sin plass.

Hvorfor skal man få bot for å kjøre lovlig? :dontgetit:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du spekulerer i å kjøre akkurat så fort at det ikke er ulovlig synes jeg uansett ei bot vil være på sin plass.

Hvorfor skal man få bot for å kjøre lovlig? :dontgetit:

Hvorfor skal man få lappen uten å kjøre så fort at det kvalifiserer til førerkortbeslag?

Lenke til kommentar

Skilt gjelder over merking

Hmm...så det er ingen måte det kan gå til min fordel?

Jeg synes ikke synd på deg. Uansett om fartsgrensen er 50 eller 60, har du allikevel kjørt altfor fort. Har du tenkt over noen gang hvorfor disse grensene er satt? Tettbebyggelse for eksempel?

Ingen grunn til å synes synd på meg, hehe. Jeg kjørte altfor fort og burde selvfølgelig ikke gjort det.

Forresten så var det ikke tettbebygd strøk, det er en grunn til at det var 60 sone før. Hadde det vært opp til meg å sette fartsgrense her, så ville jeg satt 70 sone, men det er vel kanskje best at den jobben ikke er min :)

Lenke til kommentar

I noen kommuner er jo skiltinga helt på trynet noen steder. Her jeg bor er det manglende skilting, feil skilting, veier med forskjellig fartsgrense den ene og andre veien, 40 på hovedveier hvor det går opp til 50 når man svinger inn til tette byggefelt.

Only in Norway...

Lenke til kommentar

Det er håp i hengande snøre om at fartsgrensa ikkje formeldt var blitt 50-sone på det aktuelle tidspunktet sjølv om skilta har kommet opp.

Når det blir vedtatt at ein skal endre fartsgrensa på ei strekkning så blir det satt ein virkningsdato. Det har vært tilfeller der ein har fått tilbakebetalt bota fordi det har vist seg at UP har hatt fartskontroll på ei strekkning der nokon har satt opp dei nye fartsgrenseskilta ei veke for tidlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...