Gå til innhold

HTPC eller android mini PC "dongle" eller?

Gjest medlem-329093

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-329093

Jeg lurer på hvor det ble av alle android mini-pc pinner som var i salg for et år eller to siden. Floppet det eller? Jeg kunne tenkt meg en sånn nå da jeg ikke tror det går an å koble trådløst tastatur og trådløs optisk mus direkte til smart-TV skjerm men lurer på om det eneste alternativet er en HTPC eller chromebox. Synes tekst blir litt liten på TV skjerm med PC skjerm til TV skjerm overføring så kunne tenkt meg en android pinne med "mobiltelefonstørrelse" på tekst i forhold til skjermstørrelse forhold. Noen som har erfaring med denne slags dingser og kan gi noen råd om hva jeg bør kjøpe? (Løsningen må ha innebygd wifi også.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes enda flust av Android dongles å få tak i.

Hvilken TV har du?

På vår eldre Samsung går det helt fint å koble til mus å tastatur.

Edit: går fint å skalere og zoome i i windows (om det er det du bruker) for å gjøre det mere anvendelig med TV'en.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Det er en sony KDL40EX500 og jeg finner ingenting i den innebygde informasjonsmanualen om tilkobling av tastatur og mus, kun PC og underforstått at man kobler tastatur og mus til PC en, ikke TV'en.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Jeg har ikke trådløst tastatur eller trådløs mus ennå. Opererer bare med bærbar PC ennå. Dessuten er det bare EN usb inngang... prøve med forgrening da eller? Har ikke kjøpt wifi adapteret som hører til ennå, lurer på om det er noen vits i å kjøpe det eller om jeg skal hoppe rett på android pinne.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-329093

Takker for tipsene. Nå har jeg fått litt mer perspektiv på hva jeg trenger men er ikke sikker på om jeg skal ha stasjonær PC eller en PlayStation 4. Litt forskjellige kanskje? Uansett hva jeg velger så må den kunne spille av filmer fra 4TB Western Digital MyBook, noe min PS3 ikke klarer til tross for at disken har separat strømforsyning og ikke tar strømmen sin fra USB. Klarer PS4 dette? Jeg vil ha en slags mediespiller funksjon så jeg kan spille filmer fra disk til PS4 men min WD mediespiller fra noen år tilbake klarer heller ikke å se WD MyBook 4TB men den ser alle mine fire 1TB WD Passport disker (men bare maks 2 av gangen siden det er kun 2 USB porter på mediespilleren) så jeg lurer på om det er noe galt med harddisken. Hvis jeg kjøper PS4 kan jeg spille mot folk som også har PS4 noe jeg ikke kan med en PC siden de ikke spiller på PC. Med min PS3 kan jeg heller ikke spille mot folk med PS4. Hvis PS4 ser disken og kan spille av filmer fra den så kjøper jeg PS4. Innspill mottas med takk. :)

Lenke til kommentar

Stemmer det med PS3 ja, den støtter kun FAT32 disker..

Eller.. om du har jailbreak, så kan du bruke NTFS også, men det krever litt ekstra oppsett (ikke testet dette enda selv).

En annen ting er at du kan sette opp f.eks PS3 mediaserver på en pc, så kan PS3 streame innhold fra denne.

Noe Sony Smart-tv også kan gjøre (min kan ihvertfall det).

Men bruker det ikke selv lengre, syns en laptop gjorde jobben mye bedre.

Kjører en defekt laptop jeg fikk (knust skjerm, så denne er rett og slett bare fjernet), med Windows 8.1, som jeg har økt størrelsen på alt (nei, har ikke endre oppløsning, så denne er fremdeles 1920x1080, men størrelsen er satt til 125% eller noe sånt).

Fungerer fint til mitt bruk, og spiller også av ALT av formater, og støtter ALT av disker ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Hmmm... en tanke som slo meg plutselig er om det går an å bruke et nettbrett som kjører windows 8.x som mediespiller/HTPC. Mye billigere enn en PC blir det også. Noen som har prøvd? Hva slags ulemper/problemer kan jeg støte på med dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...