Torstein Norum Bugge Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Lollipop behandler filene på en helt ny måte.Nye Android kan bety slutten for «rooting» Lenke til kommentar
agnard Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Slik jeg forstår dette ut fra androidpolice, er det kun ved ota, noe som ikke vil ha noen påvirkning på custom rom, da de som lager rom sikkert kan fortsette å oppdatere via .zip filer i recovery på samme måte som før 2 Lenke til kommentar
kvakse Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 (endret) Høres ikke ut som noe stort problem. En custom recovery som CWM trenger vel ikke å bry seg om denne endringen, og kan fortsette å installere ROM som før, så vidt jeg kan skjønne. Cyanogenmod sin OTA oppgradering er vel også bare en front-end for nedlasting av en zip-fil som installeres i recovery, så den trenger heller ikke bli berørt. (Jeg er ingen ekspert.) Endret 18. november 2014 av kvakse 2 Lenke til kommentar
Hasii Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Jeg kan ikke se "nyheten" her. På android 4.x+ kan man ikke ta OTA (spesielt OEM) når man har root og må eventuelt oppdatere via programvare (OEM) eller ADB (nexus) som gir helt fresh systemfiler, mens private apper er beholdt. På android 5.x+ kan man heller ikke ta OTA når man har root og må oppdatere via programvare (OEM) eller ADB (nexus). Igjen er jo private apper beholdt. Hva er nytt egentlig da? Lenke til kommentar
Slaps Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Root er nå kommet til lollipop Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 (endret) Merkelig ikke-nyhet. Hele artikkelen bærer preg av at artikkelforfatter har Iphone, og like mye peiling på Android, root og custom ROM's som Itavisens Trond Bie. Endret 18. november 2014 av KriFos 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg