Gå til innhold

Låne penger som 18 åring

007JamesBond

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan vel det, men må nok regne med mer enn 2300 i måneden om du skal betale ned på 3 år.

2300 pr måned er en effektiv rente på 6,7%.

Banken min tar ihvertfall 17,67% effektiv rente, det blir da 2700 pr måned i 3 år for å betale ned.

Ta kontakt med banken din, godt mulig du kan få låne der. Hold deg helst unna enkle og raske løsninger da renten fort blir veldig høy

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hei. Hvordan er det å låne penger når man er 18 år og går på skole? Hvis man har deltidsjobb som man tjener 3000-4000 kr i måneden på. Låne f.eks 75 000 kr med nedbetaling på 3 år (2300 kr i måneden). Samme hvor jeg låner fra. Går dette?

Det som kan sies er jo at du må være helt sikker på at du har nok til å nedbetale, ellers sitter en godt i det.

Lenke til kommentar

Hei. Hvordan er det å låne penger når man er 18 år og går på skole? Hvis man har deltidsjobb som man tjener 3000-4000 kr i måneden på. Låne f.eks 75 000 kr med nedbetaling på 3 år (2300 kr i måneden). Samme hvor jeg låner fra. Går dette?

Regner med det er bil du vil kjøpe... da klarer du ikke å betale ned lånet med den inntekten.

Lenke til kommentar

Tenkte på fengselsbetjent eller tollbetjent. 1-2 år utdannelse og 215 000 i året.

Før du er kommet inn på den skolen er det klokest å ikkje planlegge med å bruke de pengene ;)

Er det en ting livet har lært meg er det at ting aldri blir heilt slik eg hadde tenkt meg. Å stifte gjeld når du er så ung som du er no er veldig lite klokt. Vent litt og spar opp penger først.

Regner med det er bil du vil kjøpe... da klarer du ikke å betale ned lånet med den inntekten.

Dette. Du vil ha veldig lite igjen etter at lånet er betalt, og dersom det skjer noe og du mister en del av inntekten en måned eller lenger sitter du fint i det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...