Gå til innhold

Trådløs lading

Runcie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mye mindre pes enn å måtte fikle med usb-kabel, ihvertfall når telefonen er vanntett og har deksel foran ladeport

Joda, men det er fortsatt ikke trådløst og like enkelt som å bare legge telefonen på ei plate, selv om det er enkelt. Har selv Z3C, jeg bestilte heller magnetkabel, så den kan brukes i hånda mens den lader.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

... men min trådløse lader hadde bare 50% effektivitet, så om man har en lader på 1A i veggen får bare telefonen 500mA. Og det tar eeevigheter å lade den.

Det er maks 1A med QI.

Ja, det tar laaaang tid og telefonen blir varm. Poenget er at du bare legger tlf på ladeplata når du kommer hjem. Og lar den ligge der når du ikke bruker den eller til du skal gå. Du vet hvor den er lissom.

Er du typen som må ha telefonen i lomma hele tiden, selv når du er hjemme, bør du heller velge en tlf med "turbolading". Det gir kun en halvtime med abstinenser.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Du trenger ikke klumpete deksel. Bare å kjøpe et tynt kort på ebay og putte inni bakdekselet du allerede har, sammen med batteriet. I alle fall til Samsung S3-S5. Jeg legger alltid fra meg mobilen på ladematta hjemme eller på jobb, så er den ladet opp når jeg skal ut. Fungerer supert. Men en del av lademattene på ebay er dårlige, jeg har prøvd flere forskjellige og funnet ut at de med luftehull i sirkelform på baksiden er best. Fås i mange farger.

Lenke til kommentar

Jeg ville ha vært forsiktig med å lade på denne måten. Induksjon har ofte en tendens til å avgi varme og ett varmt batteri er ikke bra for levetiden! Jeg lader min Z3C i docking og det er helt genialt IMO. Klart det hadde vært lettere å bare legge den på ett underlag men det er jammen men ikke langt i fra! Varmt blir det heller ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg lader min Z3C i docking og det er helt genialt IMO.

"Genialt" bortsett fra mangelen på standard, disse dockingene er enhets spesifike. Jeg har QI punkt(er) integrert i møbler, lader alle QI kompatible enheter.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...