Gå til innhold

ANMELDELSE: Grand Theft Auto V

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så vil PC versjonen bli ekstremt mye bedre på alle punkter.

Referanse?

Historikken tilsier det, men vi får vente å se. GTA IV var vel ikke akkurat problemfritt på pc når det kom, men generelt yter spill bedre på kraftigere maskinvare. :)

Nå er vel arkitekturen såppass lik at det skal godt gjøres å lage en dårlig port til PC med de forutsetningene de har. Max Payne ble jo en knall port så de har nok lært en del siden GTAIV. Ingen grunn til å tro noe annet.

Nå det er sagt så var det en god anmeldelse! Og jeg sikler på PS4 gameplay videoer!

Lenke til kommentar

Så vil PC versjonen bli ekstremt mye bedre på alle punkter.

Referanse?

Historikken tilsier det, men vi får vente å se. GTA IV var vel ikke akkurat problemfritt på pc når det kom, men generelt yter spill bedre på kraftigere maskinvare. :)

Nå er vel arkitekturen såppass lik at det skal godt gjøres å lage en dårlig port til PC med de forutsetningene de har. Max Payne ble jo en knall port så de har nok lært en del siden GTAIV. Ingen grunn til å tro noe annet.

Nå det er sagt så var det en god anmeldelse! Og jeg sikler på PS4 gameplay videoer!

Ja, jeg har troa. Venter på pc-versjonen. Backloggen av spill (og filmer, serier, bøker, annet) er mer enn lang nok fra før, så det haster ikke. :)

Lenke til kommentar

aha så det er dette de har ventet på ( ang Pc spillere), at Rockstar skal få melket ps4 for så endelig å slippe det på PC der man virkellig kan se potensiale (ang grafikk), så i værste\beste fall (Spørs om man er produsent eller forbruker) har man kjøpt spillet 3 ganger for endelig å få spillet til PC som dukker opp heeeeelt sist, Kløktig .....

Så kommer ny review på PC på Gamer.no der det helt sikkert for 10 igjen, så føler mange at de bare "må" prøve igjen.

Innertier der simalarion. Uansett er det ikke lenge til pc versjonen også kommer, så om man har litt tålmodighet så greier man å stå over ps4 versjonen :) Og da kan man se fram til moddene!
Øhm...slik eg har forstått det, er det IKKJE grafikken som har trekt ned på karakteren?

- Innledningsvis skrytast den visuelle oppgraderinga opp i skyene.

For min del vinner denne setupen:

- stillegående PS4 på 65" (oppskalert 4k) i stua, med B&W THX sorround

Framfor:

- Støyende PC (men med ekte 4k) med Astro a40 i "fake surround"

Greit nok at grafikken har en viss betydning, men når det kommer til dette nivået, har det lite å sei for min del.

Av egen erfaring nytes "story-driven-gaming" best når man sitter godt tilbakelent i sofaen, og "tar det inn" omtrent som en film.

Er klar over at man KAN få til det samme med en "stue pc" med gamepad, men ein må betale mykje for å få til en like stillegående og kompakt løsning. (eller?)

Har uansett ein snikande følelse av at dette er en setup som PC-gamers gjerne argumenterer for, uten at ein faktisk har den sjølv. (motbevis meg gjerne)

du kan vel koble PCen opp til en PS4/XBone kontroller, og så koble den til 65 tommeren og surround?

Lenke til kommentar

aha så det er dette de har ventet på ( ang Pc spillere), at Rockstar skal få melket ps4 for så endelig å slippe det på PC der man virkellig kan se potensiale (ang grafikk), så i værste\beste fall (Spørs om man er produsent eller forbruker) har man kjøpt spillet 3 ganger for endelig å få spillet til PC som dukker opp heeeeelt sist, Kløktig .....

Så kommer ny review på PC på Gamer.no der det helt sikkert for 10 igjen, så føler mange at de bare "må" prøve igjen.

Innertier der simalarion. Uansett er det ikke lenge til pc versjonen også kommer, så om man har litt tålmodighet så greier man å stå over ps4 versjonen :) Og da kan man se fram til moddene!
Øhm...slik eg har forstått det, er det IKKJE grafikken som har trekt ned på karakteren?

Framfor:

Greit nok at grafikken har en viss betydning, men når det kommer til dette nivået, har det lite å sei for min del.

Av egen erfaring nytes "story-driven-gaming" best når man sitter godt tilbakelent i sofaen, og "tar det inn" omtrent som en film.

Er klar over at man KAN få til det samme med en "stue pc" med gamepad, men ein må betale mykje for å få til en like stillegående og kompakt løsning. (eller?)

Har uansett ein snikande følelse av at dette er en setup som PC-gamers gjerne argumenterer for, uten at ein faktisk har den sjølv. (motbevis meg gjerne)

Du mener ps4 er mer stillegående enn en pc bygget for stuebruk? Hahaha jeg har ikke konsoller fordi de støyer så sykt mye mer en pcer.

Lenke til kommentar

Framfor:

Man kan vel få noe langt bedre, ihvertfall støymessig, av å bruke en PC, men om man må bruke mye mer er vel litt hva du er ute etter, spørs hvor mye bedre oppsett enn konsollen du ønsker. Personlig legger jeg gjerne 7-8k i en sånn PC. (som jeg forøvrig har, koblet opp til TV, og enda en, koblet opp til lerret)

AtW

Lenke til kommentar

Du må jo spille freeaim i 3. person, det er jo der det ligger når det kommer til PvP. Fantastisk mye bedre spill enn når du kjører autoaim.

Ellers syntes jeg absolutt ikke GTA5 er story driven gameplay for min del, det er PvP som er kjøttet i spillet for meg. Så jeg tror jeg avventer til PC-versjonen. Selv om det har sin sjarm å være god på freeaim pvp på konsoll... hm...

Lenke til kommentar

En ting må jeg bare si med en gang..

Ser spillet virkelig så pent ut på PS4 ?

Nå har jeg bare sett bildene gamer.no har lagt ut men skulle tro Rockstar har satt på Anti-Aliasing 8x eller 16x for det ser så sykt smooth ut.

Håper det blir like pent til PC. Har ventet nå siden jeg fikk prøvesmakingen på PS3.

Lenke til kommentar

Steam har et eget grenesnitt til dette bruk som fungerer MYE bedre en Sony sin meny på Plastation 4. Alt som mangler nå er egentlig en trådløs streaming boks (Som allerede skal ekesistere) som streamer bilde\lyd fra Pc trådløst til stue TV, så slippe jeg også den Lange HDMI kablen.

Nåvel? Regner med du snakker om Steam Big Picture mode, som er veldig grei å bruke. Men at den er "MYE" bedre enn PS4-menyen må jeg le litt av. Sikker på at du ikke selger PC-plattformen litt vel hardt her? Det er jo bare en horisontal liste med spill, sortert etter hva du spilte sist. Som egentlig er nøyaktig det samme som på min PS4. Ikke noe rocket science.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Steam har et eget grenesnitt til dette bruk som fungerer MYE bedre en Sony sin meny på Plastation 4. Alt som mangler nå er egentlig en trådløs streaming boks (Som allerede skal ekesistere) som streamer bilde\lyd fra Pc trådløst til stue TV, så slippe jeg også den Lange HDMI kablen.

Nåvel? Regner med du snakker om Steam Big Picture mode, som er veldig grei å bruke. Men at den er "MYE" bedre enn PS4-menyen må jeg le litt av. Sikker på at du ikke selger PC-plattformen litt vel hardt her? Det er jo bare en horisontal liste med spill, sortert etter hva du spilte sist. Som egentlig er nøyaktig det samme som på min PS4. Ikke noe rocket science.

Snakker om Steam generelt, jeg har Mye bedre opplevelse med autooppdateringer av selve OS, patching av spill, jeg liker grenesnittet bedre også. Men det som virkelig gjør det bedre er Tilgangen på spill, bra tilbud på spill\spillpakker, tilgang på indie spill, kjøper man spill på Steam er de også alltid kompatible til PC (mens mine playstation 1 spill feks trenger en playstation 1), det er også stor tilgang på gamle spill om man vill ha en liten Retro tur...

Så ja, Steam er i mine øyne mye bedre en å låse seg fast i et Playstation 4 konsoll system i dag. Men jeg så helt klart poeneget med playstation 1 som nevnt tidligere i sin tid, pga på den tiden var det rett å slett den best spill\media maskinen, i dag hamler ikke playstation 4 opp med en midrange spill pc en gang, så poenget i mine øyne faller bort når man legger alle mine poenger nevnt i denne posten samt tidliger i tråden sammen.

Dette er egentlig forklart i det vide å brede i mine tidligere e-poster, om du hadde lest litt mer en bare det du Quotet ....

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...