Truls84 Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Noen her som bruker Noctua vifter i sitt Corsair 550D? Etter å lest hvilken vifte som var anbefat å bruke som kabinetvifte så valgte jeg NF-S serien til Noctua. NF-S er hvist optimalisert for lufflyt uten motstand. Men fronten på 550D er mer en matstandsløs med den døren og det støvfilteret. Derfor lurer jeg på om det kansje er bedre å bruke en vifte mer orientert for statisk mottrykk? Hvilkne vifter bruker dere i front av 550D og hvorfor? Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Jeg har ni noctua vifter i min 550D, men jeg fikk alle på tilbud utenom D14-kjøleren, så jeg tok til takke med kun airflow vifter. Med tanke på mengden støv som samler seg forran viftene i fronten av maskinen så virker det ikke som om de har noe problem med å suge inn luft. Her er at gammelt bilde av systemet mitt:http://i.imgur.com/Migyy.jpg?2 Bruker en viftekontroller og har alle viftene på rundt 40-50%, altså 5-6V til enhver tid, aldri hatt behov for å skru de noe høyere da luftflyten er veldig god. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 (endret) NF-S er hvist optimalisert for lufflyt uten motstand. Men fronten på 550D er mer en matstandsløs med den døren og det støvfilteret. Derfor lurer jeg på om det kansje er bedre å bruke en vifte mer orientert for statisk mottrykk? Det hjelper ingenting med vifter som bygger statisk trykk så lenge restriksjonen (du nevner støvfilter og dør) sitter på SUGESIDEN av viften. Det statiske trykket en vifte bygger er på TRYKKSIDEN, altså etter viften i luftflytens retning Har du masse HDD bur (f.eks) i veien etter vifta så kan det lønne seg med en vifte som bygger litt statisk trykk. Men stort sett klarer man seg langt med gode vifter optimalisert for luftflyt. Endret 18. november 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 18. november 2014 Forfatter Del Skrevet 18. november 2014 (endret) Takk for gode og matnyttige svar, lærte noe nytt idag og=) Bruker bare et av de HDD burene som følger med 550D, og det har jeg stapped inni rommet til 5.25" brønnenen, så viftene har ingen motsand på trykksiden av seg. Noen som vet om noe billig og bra lydisolasjon man kan bruke inni et kabinett? Endret 18. november 2014 av Truls84 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå