AnonymDiskusjon Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Hei, Her er caset. Var kunde hos en operatør og hadde to telefonnummer med abonnement. Den ene måneden gikk det hardt for seg med ringing dyre steder i utlandet og jeg gikk over en kredittgrense (som jeg ikke visste eksisterte). Når jeg kom hjem fra ferie lå den en epost i postkassen som sa dette, nemlig at jeg hadde overskredet kredittgrensen. De ba meg gjøre en forskuddsbetaling på forbruket ellers vil begge mine nummer bli sperret. Jeg sto på mitt og sa at jeg ville vente til ordinær fakturering. Legger til at kundeforholde eller var rent, ingen ubetalte fakturaer i historikken, purringer o.l Etter noen dager ble begge abonnementene sperret fullstendig både for innkommende og utgående anrop. Jeg fikk full panikk og overførte hovednummeret mitt til en annen operatør. Nå har den fakturaen som jeg ville betale innledende endelig kommet, siden forbruk alltid betaler etterskuddsvis. Der er det ikke kreditert for den faste abonnementsprisen på det porterte nummeret. Jeg skal ha kreditert for det jeg har betalt for mye da jeg porterte midt i måneden. Videre kan jeg kreve kreditert den faste abonnementsprisen på den tiden det andre nummeret (det som ikke er portert) også har vert sperret? De har ikke levert sin tjeneste da abonnementet har blitt sperret grunnet overskridelse av kredittgrense. Dette er ikke mislighold da alle fakturer er betalt. Anonymous poster hash: f03f4...a80 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Står det noe om kredittgrensen i vilkårene deres, eller i dokumentasjon de har sendt deg? 1 Lenke til kommentar
Zash Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 (endret) Kredittgrense er i hvert fall nevnt i både OneCall, Djuice, NetCom og Telenor sine vilkår. Hvilket abbonement har trådstarter? Ved aktivering av abonnement vil NetCom fastsette en kredittgrense. Ved overskridelse av kredittgrensen kan NetCom sperre abonnementet og kreve at Kunden betaler à konto, eller stiller tilfredsstillende sikkerhet før abonnementet gjenåpnes. Endret 18. november 2014 av Zash Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Opplyser selskapet på noe tidspunkt om hva denne kredittgrensen er på? Jeg har aldri opplevd å bli opplyst om noen slik grense.. Kan man da egentlig forholde seg til en grense om man ikke er opplyst om hva denne er? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 I avtalens del om oppsigelse, går oppsigelse fra dag til dag eller ut hele måneder? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå