Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Sperret telefonabonnement, kan jeg kreve kreditering?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei,

Her er caset.

Var kunde hos en operatør og hadde to telefonnummer med abonnement.

Den ene måneden gikk det hardt for seg med ringing dyre steder i utlandet og jeg gikk over en kredittgrense (som jeg ikke visste eksisterte). Når jeg kom hjem fra ferie lå den en epost i postkassen som sa dette, nemlig at jeg hadde overskredet kredittgrensen. De ba meg gjøre en forskuddsbetaling på forbruket ellers vil begge mine nummer bli sperret. Jeg sto på mitt og sa at jeg ville vente til ordinær fakturering. Legger til at kundeforholde eller var rent, ingen ubetalte fakturaer i historikken, purringer o.l

Etter noen dager ble begge abonnementene sperret fullstendig både for innkommende og utgående anrop. Jeg fikk full panikk og overførte hovednummeret mitt til en annen operatør.

Nå har den fakturaen som jeg ville betale innledende endelig kommet, siden forbruk alltid betaler etterskuddsvis. Der er det ikke kreditert for den faste abonnementsprisen på det porterte nummeret. Jeg skal ha kreditert for det jeg har betalt for mye da jeg porterte midt i måneden.

Videre kan jeg kreve kreditert den faste abonnementsprisen på den tiden det andre nummeret (det som ikke er portert) også har vert sperret? De har ikke levert sin tjeneste da abonnementet har blitt sperret grunnet overskridelse av kredittgrense. Dette er ikke mislighold da alle fakturer er betalt.

Anonymous poster hash: f03f4...a80
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kredittgrense er i hvert fall nevnt i både OneCall, Djuice, NetCom og Telenor sine vilkår.
Hvilket abbonement har trådstarter?

Ved aktivering av abonnement vil NetCom fastsette en kredittgrense. Ved overskridelse av kredittgrensen kan NetCom sperre abonnementet og kreve at Kunden betaler à konto, eller stiller tilfredsstillende sikkerhet før abonnementet gjenåpnes.

Endret av Zash
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...