PatrickMLGStar Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Har fått et "steamvirus"! Jeg fikk det av en venn, og dum som jeg er, så går jeg inn på en link hvor det står noe sånt som; "hi see this screenshot dot com / lolfsd.PNG ahahahaha" i chatten. Laster ned en scr-fil, og plutselig har jeg sendt det samme til alle vennene mine. Jeg har lest på forumer og sånt at dette er et virus som kan stjele alle tingene på steam (er ikke så viktig, er ikke noe verdifullt hos meg), men jeg har også lest at det skader pcen! Jeg har skiftet passord på Steam og kjørt full Mcafee-scan, men scannen fant ingenting. Føler at pcen kanskje er litt tregere, men er ganske sikker på at det er Placebo-effekten XD Er det noe jeg burde foreta meg? (jeg slettet selvfølgelig scr-filen) Jeg skal scanne en gang til med enannen antivirus-programvare. Lenke til kommentar
covah Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Prøv også et anti-malware program, feks. Malwarebytes Anti-Malware. Min erfaring med anti-virusprogram, er at de er gode på virus, men ikke på annen skadevare. 2 Lenke til kommentar
mekanikern Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Jeg ville ha tatt komplett systemscan med MalwareBytes 2 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 (endret) Som de to andre glupe forumdeltakerne over meg så anbefaler jeg også at du går grundig til verks. Ta også en titt på de øverste trådene i denne delen av forumet, mange gode tips der. Endret 17. november 2014 av Malvado 1 Lenke til kommentar
PatrickMLGStar Skrevet 17. november 2014 Forfatter Del Skrevet 17. november 2014 Tusen tusen takk alle sammen! Har både lastet MalwareBytes og startet den komplette-scannen, får håpe jeg får bort det viruset! Men tusen takk igjen. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Fra bloggen til Malwarebytes: Rogue .SCR File Links Circulating in Steam Chat 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå