Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Henvise til tekstsamling norsk halvdags.

Anbefalte innlegg

Har norsk halvdags snart, og misstenker at vi får utdelt et hefte med tekster som oppgavene er basert på. Hefte vil bestå av utdrag fra tekster fra forskjellige steder og av forskjellige forfattere.

Er det noen som vet hvordan jeg skal henvise til et slikt teksthefte korrekt etter APA-stilen? Både i litteraturliste og i fotnoter.

Har lett litt på denne siden, men har ikke funnet noe som passer helt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ofte håpløst å finne ut av sånt. Jeg kjøpte flere bøker om dette da jeg skrev masteroppgave, men det var likevel vanskelig å finne ut av.

Jeg valgte å bruke sunn fornuft basert på de vanligste reglene. Slik gjorde jeg det:

Engelstad, F. (1990). En presisering av fremmedgjøringens dimensjoner. Utdrag fra kap. 13

i Engelstad, F. Likhet og styring, Oslo: Universitetsforlaget (221-224). I Rune Åkvik

Nilsen (red.) Grunnfag i sosiologi. Kompendium. SOS 106. Modernisering og

modernitet. Vår 2007. Høgskolen i Nord-Trøndelag

I notene (jeg brukte ikke noter da) er det vel bare å skrive Engelstad (1990). Så finner nøyaktig hvor teksten kommer fra i litteraturlisten ved å se etter Engelstad (1990).

Jeg ville brukt tiden til noe annet enn å få referanser/noter/litteraturliste perfekt. Det betyr ingenting for karakteren regner jeg med.

Endret av ærligøs
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...