Gå til innhold

CRT anbefaling

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

Jeg har problemer med å forstå at folk vil ha Q910. At billedrøret er flatt er f.eks bare tull. De har satt på et glass som gjøre at skjermen skal se flat ut, men man ser med en gang man ser på skjermen at det ikke er fakta.

En kamerat har den skjermen, og når oppløsninga ligger på over 1024*768 får bildet "bølger" på den ene siden av skjermen. Men, merkelig nok finnes det folk som bare elsker den. Tror personlig det dreier seg om at de er redde for å innrømme at de har gjort et dårlig kjøp :p

Det som er positivt er at den er ganske liten og lett til 19" skjerm og være, men jeg anbefaler at du kjøper en annen. Desverre har jeg mista litt oversikten over hva som er bra av 19" CRTs i det siste...

//sindre

Lenke til kommentar
Jeg har problemer med å forstå at folk vil ha den skjermen. At billedrøret er flatt er f.eks bare tull. De har satt på et glass som gjøre at skjermen skal se flat ut, men man ser med en gang man ser på den at det ikke er fakta.

En kamerat har den skjermen, og når oppløsninga ligger på over 1024*768 får bildet "bølger" på den ene siden av skjermen. Men, merkelig nok finnes det folk som bare elsker skjemen. Tror personlig det dreier seg om at de er redde for å innrømme at de har gjort et dårlig kjøp :p

...

//sindre

Enig. Har selv hatt skjermen og den er ikke noe særlig tess...

Men den er "grei" nok for den prisen og om du ikke skal bruke den til noe storarbeid...

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Hepp, har hatt denne skjermen selv og som nevnt er den ikke egentlig flat. Ellers er den ganske bra til prisen , med bra kontrast, varme farger og fin skarphet i alle oppløsninger. Hadde ingen problemer med "bølger" på min skjerm, det eneste ankepunktet jeg egentlig hadde var at den var svært dyp (ikke så stor ellers) slik at den tok mye plass på skrivebordet.

Lenke til kommentar
Jeg har problemer med å forstå at folk vil ha Q910. At billedrøret er flatt er f.eks bare tull. De har satt på et glass som gjøre at skjermen skal se flat ut, men man ser med en gang man ser på skjermen at det ikke er fakta.

En kamerat har den skjermen, og når oppløsninga ligger på over 1024*768 får bildet "bølger" på den ene siden av skjermen. Men, merkelig nok finnes det folk som bare elsker den. Tror personlig det dreier seg om at de er redde for å innrømme at de har gjort et dårlig kjøp :p

Det som er positivt er at den er ganske liten og lett til 19" skjerm og være, men jeg anbefaler at du kjøper en annen. Desverre har jeg mista litt oversikten over hva som er bra av 19" CRTs i det siste...

//sindre

Begrunn din påstånd(ikke for at jeg uening, men jeg vil bare vite sjøl :p: )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Trodde jeg hadde begrunnet mine påstander ganske bra, jeg ;) Hva er det du vil jeg skal utdype?

Lenke til kommentar

Trodde jeg hadde begrunnet mine påstander ganske bra, jeg ;) Hva er det du vil jeg skal utdype?

hva er flatt da? :p:

Det er flatt.. Det er at bilderøret er flatt. Ikke bare ei flat glassplate utenfor selve skjermbildet.

BTW: Det er flere forskjeller på skjermer som ER flate og de som ikke er flate enn bare det... De som ER flate er skarpere, takler bedre oppløsninger, refreshrate osv..

Så for all del, kjøp en skikkelig skjerm.. det kommer du aldri til å angre på!

Lenke til kommentar

Jeg har en Hansol 920D flat invar på min PC#2 jeg er svært fornøyd med. Den er ikke i samme klasse som min Nokia 930, men for prislappen må jeg si at den er svært god. Samsung har også bra billig-skjermer. Da spesielt 957. :yes:

PS! Min kostet knapt 1800 kroner. Nå koster den 2270kr på komplett, men jeg mener det er vel verdt det. Den billigere der, 920P er ikke flat invar og er 500 kroner billigere, men den er nok skrap i forhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...