Gå til innhold

Trenger tips til å sitte godt å spille med en PC...

Anbefalte innlegg

Om det er en ting jeg sliter med når det kommer til å spille på PC så er det å sitte godt med mus&tastatur. Jeg har en bra pult og en helt OK kontor stol. Men det fungerer bare ikke for meg...jeg vil sitte å slappe av når jeg spiller.

Ikke direkte sofa stil men ikke langt ifra heller. Er det noen som har tips til stol og bord slik at en kan sitte skikkelig godt? Jeg driter i hva det koster...bare noe som jeg kan bli fornøyd med...

Klarer ikke å finne noe som er optimalt og lurer på om jeg rett å slett må bygge et bord system rundt en god stol/stressless.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emperor hadde vært perfekt! Men 60.000kr er litt i overkant...hehe. Obutto hadde noe som kunne ha fungert...får sjekker litt. Men takk for bidrag! :)

Kan kanskje nevne at jeg har en AKRacing stol ifra Komplett. Den er ikke bra nok...må ha noe mykt å godt....

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Hvis man vil slappe av mens man spiller så er det best å spille på en bærbardatamaskin hvis man har en kraftig maskin.

Jeg hadde topp modellen til Asus for et par år siden. Og jeg synes ikke det var noe overhode... Må ha mitt eget tastatur og mus oppsett. Samt skjerm og lyd...

Skal også bygge en ny spill pc snart. Men vil få orden på komfort nivået først. For det er ikke optimalt nå...blir sliten i ryggen og armene.

Lenke til kommentar

Jeg bruker en dyr HÅG kontorstol, sliter med kroniske rygglplager, men sitter utrolig komfortabelt!

Bestekompisen min sitter i en slik her og trives med det.

http://st.houzz.com/simgs/79614d120fe8323f_4-7279/modern-armchairs.jpg

Er vel noe slikt som kompisen din har som er veien jeg vil gå. Men da må jeg ha et oppsett slik at jeg får skjerm i riktig høyde. Plass til høyttalere og ikke minst tastatur & mus.

Har en dedikert man cave så hvordan det ser ut er av ingen betydning :D

Lenke til kommentar

Jeg satt i mange år på en POÄNG-lenestol fra ikea. Veldig behagelig, og veldig billig.

Et bord i samme høyde ved siden av hvor musematten lå, og tastatur hadde jeg på fanget. Skjerm i perfekt høyde på en pult forran meg.

Ja det er en slik type løsning jeg må ha. Jeg må nesten bare ta en runde tror jeg å sjekke...ikke spesielt enkelt å finne noe online. Er rart at det ikke er mer fokus på dette egentlig? Eller er det bare jeg som begynner å bli for kresen å gammel? :D

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Jeg satt i mange år på en POÄNG-lenestol fra ikea. Veldig behagelig, og veldig billig.

Et bord i samme høyde ved siden av hvor musematten lå, og tastatur hadde jeg på fanget. Skjerm i perfekt høyde på en pult forran meg.

Ja det er en slik type løsning jeg må ha. Jeg må nesten bare ta en runde tror jeg å sjekke...ikke spesielt enkelt å finne noe online. Er rart at det ikke er mer fokus på dette egentlig? Eller er det bare jeg som begynner å bli for kresen å gammel? :D

Veldig spesielt å sitte sånn vil jeg si :p

Lenke til kommentar

Emperor 1510 til i underkant av 6000 dollar/36000 kroner virker som et veldig behagelig setup og ikke håpløst dyrt heller. Jeg ser det er en dyrere modell med støtte for fem skjermer, men tre holder i lange baner - trenger man egentlig mer enn to?

Den eneste faren er at man blir for godt vant med disse. Jeg synes allerede det er vanskelig å gå fra min raske maskin hjemme til sneglefarten på jobben, og hvis det i tillegg blir så stor forkjell på komfort...

Lenke til kommentar

Det trenger ikke å være så dyrt for å få det komfortabelt. Stolen kjøpte jeg brukt for 250kr + 200 for skrivebordet å jeg kan sitte der i timesvis uten ryggsmerter eller vondt i armene. Eneste jeg måtte gjøre var å montere plata som tastaturet er på under der den egentlig skal være for å få korrekt høyde. Måtte å sage til noen klosser under stolen for å få den høyere opp. Det ser nå litt Harry ut, men komfort over utseende.

post-88331-0-62447900-1416668551_thumb.jpg

Endret av KimWhinesAlot
Lenke til kommentar

Jeg bruker en Stressless (av denne modellen ) og det fungerer faktisk helt perfekt. Hadde for mange år siden en operasjon som gjorde at jeg måtte finne et alternativt oppsett under rekonvalesensperioden og det jeg fant var så behagelig og effektivt at jeg aldri byttet tilbake til den vanlige 'kontor'-varianten jeg brukte før.

Flere av stressless-modellene har brede armlener så musmatte ligger på høyre armlene og tastaturet ligger delvis på venstre fot og venstre armlene og ligger stødig og godt der - kan jo også ha det i fanget, men jeg liker godt den "brede" armstillingen jeg får når det ligger litt lenger til venstre.

En får i tillegg små bord som kan skrues fast på armlenene og de har den fordel (i tillegg til at de kan holde nødvendig næring under gamingsessions :) ) den fordel at en kan "sette fast" musmatte under dem slik at de holder seg på plass.

Jeg driver riktignok ikke med FPS/RTS på konkurransenivå, så det er mulig det blir litt for ustødig for de som har veldig aktive musarmer, men normal FPS/RTS har jeg ikke hatt problemer med. Kunne nok gjort ting for å få musmatte mer stødig om jeg hadde følt behov for det også.

To skjermer på et "rullebord" i passende høyde (må være en god del lavere enn et vanlig skrivebord), så kan det games med høy komfort :)

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Flott tråd. Er i grunn ute etter akkurat det samme, bare at jeg har litt mer multifunksjonsbehov. Ved siden av rommet mitt (hvor jeg har pcen), har jeg en kjellerstue hvor jeg har tv/film/konsoll-setupet osv. Har en grei stressless der, men den begynner å bli litt sleten, samtidig som ikea-kontorstolen min ved pcen rett og slett ikke holder lenger. Hadde derfor vært ypperlig med en kontorlignende stol (altså med rullehjul) som jeg bare kan kjøre til og fra det rommet jeg har tenkt å være i.

Derfor greit om kontorstolen har en grei mulighet for vipping/lening. Har i hovedsak sett på dxracer til mitt formål. Noen som har erfaringer med disse, og hva som er forskjellen på de ulike modellene? Hvilke norske forhandlere er det som fører dem? Har sett netonnet, men er de de eneste?

Lenke til kommentar

Ser det er veldig mye snakk om stoler her - men vel så viktig er det at bordhøyden passer deg også. Vil anbefale å kjøpe et bord der du kan justere høyden så det passer deg perfekt. Ikke alle bord (som typisk er 70cm fra gulv til bordplate?) passer alle brukere.

Når man har riktig høyde på stol og bord går det å sitte rett, og godt, stort sett av seg selv - tro det eller ei.

For min del trenger jeg en stol uten armlener, eller så lave armlener så jeg kan komme meg tett inn til bordet. AKRacing-stolene ser spennende ut - men kan man justere armlenene der?

Jeg er litt kort i beina i forhold til mange andre, så et langt sete gjør at jeg setter meg frempå, og får dermed ingen støtte i ryggen. Derfor setter jeg meg heller nærmere bordet så jeg får støtte i ryggen, og hviler bena på en kasse e.l. under bordet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...