Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Detter ut av nettet hele tiden

Anbefalte innlegg

Hei

Har i senere tid, eller blitt noen måneder nå siden jeg ikke har hatt tid til å se på det men hadde iaf ikke dette problemet før.
Skaffet meg http://www.dinside.no/901404/asus-usb-n66-traadlos-adapter en slik for kanksje for 1 år siden men for noen måneder siden har jeg fått et problem hvor jeg mister nettilkoblingen, eller miste wifi connection. Det er som om min USBantenne restarter eller noe, for all nettverk forsvinner i noen sekunder også må jeg koble meg opp till nettet manuelt igjenn. Problemet kommer hele tiden når jeg bruker feks Utorrent, har også opplevd i det siste at når jeg skal logge meg på nettbank til DNB (trur de har fått ny nettbank og ikke bruker java lenger, kan det stemme?) så mister jeg også tilkoblingen til wifi. meget irriterende.
Noen som kan ane hva dette problemet er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

alle nettverksenheter vil det si "antenne" på pc alts den usb greia jeg linket til og routeren? Har prøvd og update drivere til usb antenna men sliter med å få det til i grunn. Laster ned wireless på den her sia http://www.asus.com/no/Networking/USBN66/HelpDesk_Download/ og velger win 8 64. åpner zip mappa men ingen filer jeg kan kjøre igang der. Patch fila er .bin og vil absolutt åpnes i VLC. Sliter med og skjønne win 8 for å prøve og åpne i noe annet program.

Og den .TRX filen man laster ned herfra skjønner jeg iaf ikke hvordan jeg "installerer" https://www.asus.com/Networking/RTAC66U/HelpDesk_Download/
Er den routeren jeg har forresten.

Og antall brukere og som bor i leiligheten er 3. Så det bruker som regel å vær maks 3 stk på om gangen men som oftest 2 stk.

En av de andre som bor jeg har forresten også den samme trådløst"antenna" som jeg bruker og han sliter også med at han detter ut av og til. Vi to er på de to forskjellige wifii mulighetene som er på den routeren.

Lenke til kommentar

Ser at USB driverne må legges til manuelt. Firmwaren du lastet ned til routeren må installeres på routeren gjennom webgrensesnittet dens, ikke på PC-en din. Med enhetet, så mener jeg mobiler, PC-er og alt annet som er koblet til. Hva mener du med de to wifimulighetene?

Hvordan oppdatere driver manuelt

58f3508d9a.jpg

16cd156dbb.JPG

07a6515178.JPG

f145289f10.jpg

4747dfee8f.JPG

36cd2f5010.JPG

Lenke til kommentar

Suverent at du tar deg tid til å svare meg!

Da har jeg prøvd å installere manuelt. Når jeg skal browse og velge filene jeg lastet ned klarer jeg ikke å se de hvor de skal ligge. Ser alle andre filer og mapper men ikke mappen som inneholder driverene. Men når jeg velger mappen som mappen med driveren ligger i å sier at den skal lete etter drivere der, så sier den at den allerede har nyeste driver. Kan hende det stemmer vet ikke jeg.
Men så velger jeg en ennen måte på installeringer av updates (beklager men min win er på norsk :p )
"La meg velge fra en liste over enhetdrivere på datamaskinen" og prøver vie den måten. Kan ikke velge driverene jeg lastet ned men den begynner å installere noe og sier at den har oppdatert/installert drivere.
Så får se hva som skjer nå.

Er det en vanskelig sak og gjøre det du sier om installering gjennom webgrensesnittet?

Ja det du mener med enheter. Til daglig så er det 4 datamaskiner, en smartTV, AppleTV, 4 Mobiler som kan bruke nettet. Men som oftest så er det bare 2 datamaskiner som bruker nettet samtidig, vist du skjønner hva jeg mener. Er jo også en hel haug andre personer som er på besøk av og til som også er tilkoblet nettet med mobiler vist de er her, vist det er av relevanse også.

Lenke til kommentar

Hvis du får beskjed om at du har nyeste driver installert, så er det ikke sy mye annet å gjøre enn det du allerede har gjort.

Det skal ikke være vanskelig å oppdatere gjennom webgrensesnittet, men jeg vet ikke hvordan du gjør det på akkurat den der. Det som er viktig å huske på er at du bør helst være tilkoblet med kabel mens du gjør dette, du vil ikke risikere et avbrudd og kanskje "ødelegge" hele greien.

Jeg tenkte på hvor mye som var koblet på hele tiden, og det ser ikke ut til å være noe problem sånn sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...