karl3 Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Hei. Kjøpe en bil for en stund siden. Den var kun eu godkjent en måned etter jeg kjøpte den og derfor droppet jeg og betale omregistreringsavgift siden den allikevel skulle brukes som herjebil. Den ble begjært avskiltet og jeg ga inn skiltene. Men nå viser det seg at en kar vil kjøpe bilen min som delebil (den fungerer helt fint) og hente den på prøveskilt. Hvordan må jeg nå gå fram for å selge den? Vil helst slippe å betale omregistrering siden den ikke skal brukes på veien, men er redd for at jeg ikke kan stole på han som kjøper den. Hva skjer hvis han feks kjører gjennom bomstasjoner? Eller får parkeringsbot? Eller dumper den i grøfta? Hva foreslår dere at jeg gjør. Vet at man ikke bare kan levere salgsmelding siden vognkort del 2 må også leveres. Dette har ikke jeg. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Opplys om at den ikke er registrert og skriv skikkelig kontrakt? Hva han gjør etter salg er ikke din feil når han vet hva som mangler. Da får han frakte bilen på henger eller taue. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Den står vel på sett og vis registrert i ditt navn så lenge salgsmelding er innsendt og du har fått krav om å betale omregistrering. Siden bilen er avregistrert vil jeg tro det holder med en vanlig gammeldags salgsmelding. Lenke til kommentar
karl3 Skrevet 17. november 2014 Forfatter Del Skrevet 17. november 2014 Ja den står i mitt navn. Problemet er at den ikke står i den nye kjøperen sitt navn. Problemet med bommer osv. går jo over til meg siden jeg ikke får registert den i hans navn? Kan jo hende han gir f og kjører den med prøveskilt etter det har gått ut også og bare setter den en plass. Beklager for masing, men har virkelig ikke råd til å betale omreg. Og er en av grunnene til at jeg selger den. Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Åssen skal bomringene vite at bilen er din hvis bilen står uten ordentlige registreringsskilt? Lenke til kommentar
karl3 Skrevet 17. november 2014 Forfatter Del Skrevet 17. november 2014 Prøveskiltene tilsier vel at bilen er min? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Les innlegget mitt igjen, der står svaret på hvordan du skal ordne det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå